Skruer til knauf ultraboard gipsplader på træforskalling

Hej,

Jeg er ved at montere ultraboard hårdgips på skråloft, men kan ikke finde de rigtige skruer. Underlaget er 22mm forskallingsbrædder. Knauf anbefaler XTN skruer, alternativt RI/RIB skruer. Hvor kan jeg finde disse? Jeg har forsøgt med Fischer gipsskruer men de undersænker ikke før de bare kører rundt i træunderlaget. Har også forsøgt med Bygma hårdgipsskruer, men de laver en forhøjning rundt om skruen når den undersænkes 1/2mm.

 

??

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har brugt arvid nilsson hårdgipsskrue fra lavpristræ, de er ganske udemærkede ,
og så er de billige! 1000 stk. 150 kr

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Lykkedes det med de anbefalede skruer?
Jeg har samme problem med at pladen (også Ultraboard) delaminerer og skruen skubber materiale ud til overfladen under paplaget efterhånden som den almindelig gipsskrue fra Silvan - ja ja, I know - bevæger sin ind i pladen.
Med 10-25 mm tilbage er der dannet en fin og meget synlig vulst hele vejen rundt om skruen.

Jeg endte med at bruge Fischer håndværkerskruer fra Harald Nyborg. Mener størrelsen var 3,5x35 med TX10 hoved. De går igennem papiret, men tror fibergipsen er tilpas hård til at det er stærkt nok alligevel. Bare lidt flere skruer i end anbefalet.

Jeg ser da ellers xtn skruer her. Om de er bedre har jeg ingen erfaring med. Jeg har ikke prøvet de forskellige. Jeg bruger NKT gipsskrue til træ, 3,8x41 mm som er monteret på bånd. De passer til gipsskruemaskine. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis