Tag til en udestue

Jeg skal igang med at bygge en udestue. Jeg har købt til at støbe sokkelen, tømmer og vinduerne dertil. Havde oprindeligt tænkt at det skulle være med tagpap.  Men er kommet lidt i tvivl p.g.a. prisen.   

Under tagpap skal der vel krydsfiner og underpap?

Er der en anden billigere og enklere løsning på en tagtype?


 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer meget an på hvad forventninger er. Er udestuen foran dine nuværende vinduer, bør du have et gennemskinneligt tag, ellers bliver der alt for mørkt i stuen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har overvejet det, men hvis det er termotag vil alt varme bare fise ud derfra tænker jeg som så gør at det slet ikke kan bruges det meste af året. Jeg har tænkt mig at sætte 2 tag vinduer i ud over de 7,5m vinduer på langsiden og fra gulv-til-loft skydedør i en side. Så lys bliver vel ikke noget problem eller?

 

Bliver udestuen opvarmet da? Der findes flere forskellig tykkelser af termotag, alt efter hvor godt det skal holde på varmen.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Der kommer måske en brændeovn derud, og ellers kommer brændeovnen til at være i stuen men afgangsrøret fra den kommer til at gå ud i udestuen. Sætte en dobbelt terrasedør i mellem stue og udestue så noget af varmen derfra også kan deles derfra

 

jeg købte hos Willabgarden et termotag til en udestue der ikke ellers er isoleret. Deres tage er frostede og derfor behagelige når solen står lige på. 6500 kr incl. alle lister edestykker osv, fragtfrit leveret.Vi opvarmer let de 25 kvm med en gasovn nytårsaften.
Jeg har haft en overdækning foran stuen med fast tag. Da jeg rev den ned, var det som at få et nyt hus.
Tag tar altså mere lys end du regner med

 

Annonce
Skrevet af Lee på 03-12-2015 23:39
Jeg har overvejet det, men hvis det er termotag vil alt varme bare fise ud derfra tænker jeg som så gør at det slet ikke kan bruges det meste af året. Jeg har tænkt mig at sætte 2 tag vinduer i ud over de 7,5m vinduer på langsiden og fra gulv-til-loft skydedør i en side. Så lys bliver vel ikke noget problem eller?

Jeg vil ikke lyde alt for negativt, men lys i eksisterende rum er faktisk det største problem ved udestuer på huse.

Vi kan gisne og snakke meget til påske og jul falder samme dag. Du kan også lave en dagslysberegning (der findes gratis software til formålet: fx. dialux), så få du fakta på. du skal nok ikke går ned under en dagslusfaktor på 1% i din stue.

Jeg kan ikke finde en CE ærkning eller andre data på willabgardens hjemmeside. Det gør en lidt udtryk.

 

 

 

 

Din brændeovn vil jeg placere ind i stuen. Hvis den sættes i udestuen, så har du en tilbygning og ikke en udestue. Dette samme sker hvis du ikke har dør i, men det har du jo. Og så vil der være nogle helt andre krav.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Din brændeovn vil jeg placere ind i stuen. Hvis den sættes i udestuen, så har du en tilbygning og ikke en udestue. Dette samme sker hvis du ikke har dør i, men det har du jo. Og så vil der være nogle helt andre krav.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Skrevet af Mjølner på 04-12-2015 10:04

Jeg vil ikke lyde alt for negativt, men lys i eksisterende rum er faktisk det største problem ved udestuer på huse.

Vi kan gisne og snakke meget til påske og jul falder samme dag. Du kan også lave en dagslysberegning (der findes gratis software til formålet: fx. dialux), så få du fakta på. du skal nok ikke går ned under en dagslusfaktor på 1% i din stue.

Jeg kan ikke finde en CE ærkning eller andre data på willabgardens hjemmeside. Det gør en lidt udtryk.

 

 

 

 

 

Her er databladene:

 

 

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg kom ikke tættere på hvilket tag jeg bør vælge.
Ståltagplader, thermo, tagpap, bitumen plader, eller andre?

Det skal gerne være en enkel men varrig løsing der er forholdsvis billig at lave

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis