Tag til en udestue

Jeg skal igang med at bygge en udestue. Jeg har købt til at støbe sokkelen, tømmer og vinduerne dertil. Havde oprindeligt tænkt at det skulle være med tagpap.  Men er kommet lidt i tvivl p.g.a. prisen.   

Under tagpap skal der vel krydsfiner og underpap?

Er der en anden billigere og enklere løsning på en tagtype?


 

Jeg skal igang med at bygge en udestue. Jeg har... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener da du kan indsnævre det til tagpap eller termo plader.
Og det afhænger jo helt af hvordan du ser det med lyset.... Vil du få nok lys ind i hused med tagpap??

MVH Njord
Jeg tror jeg vil få tilstrækkeligt lys ind, omend det bliver mindre end nu. Har den ene langside lige ved siden af huset som bliver glas fra gulv til loft, samt hele langsiden er 2/3 dele vinduer. Derudover har jeg tænkt at sætte 2-3 tagvinduer i også så det giver lidt ekstra. Men jeg vil gene have at varmen ikke bare kan fise ud, og så vidt jeg kan se med termoplader koster de 250,- pr m2 ca, vil den bedst løsning ikke være et fast tag med 100mm isolering i så mons tro?

Njord: Bitumen eller ståltagplader dur ikke tænker du?

 

Bitumen er et "skod" materiale der ikke bør brugs til andet en hønsehuse og simple skure... efter min mening.
Stål taget vil ofte give trommelud ved regn og hagl... Igen et materiale med lavt image!

Hvis du kan få et ordentligt isoleret termotag til 250 kr / kvm. incl diverse befæstigelser osv, ja så fåes det ikke billigere.....

Tagpappet koster mere med plader osv. Og så er 100mm ikke noegt at regne som isolering i dag.. op på 300mm vil være mere passende og fylder jo blot ud mellem spærene :-) Så du får stadig dit pæne loft i rummet.

MVH Njord

MVH Njord

hvis du vil ha fast tag, og det ikke må være polycarbonat,  er den pæneste løsning - efter min mening . pap. Men det er dyrt (pap, underpap, plader lægter, isolering, dampspærre, loftbeklædning indv. et ovenlys vindue til en mill., osv) og skal vedligeholdes.
Prøv lige - for sjov - at spænde en billig pressening ud på det sted, du vil ha udestuen. Det giver et godt indtryk af lystab. Jeg er bange for, du bliver chokeret.


 

Det lyder som en god ide. Bygger skelettet til væggene idag så kan jeg lige vente og se hvor stort et lystab der er ved at spænde en pressening op som du siger ja Såfremt man skal have tagppap, er underpap nødvendigt?

 

Annonce
en to lags løsning er klart det bedste med pap....
Men der er enkelt lags løsninger til skur osv... ville dog ikke selv bruge det til en udestue...

MVH Njord

MVH Njord
du kan ikke nøjes med 1 lag. Et godt råd: Få pakket godt mellem hus og udestue - også taget!! Der er ikke noget mere rædselsfuldt end fygesne eller regnvand der klemmer sig ind. og du! ... husk at tage højde for tagrende

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis