Renovering af kældervæg, hvordan [Billeder]

Hej LDS

Jeg er igang med det store kælder projekt. Jeg har lagt klinker i hele kælderen og væggene står nu afpudsede efter at have været malet med lim maling og plast maling i rigtig mange år. Væggene har ligeledes haft glasvæv på flere steder, så de har kendt bedre dage.

Jeg har renset væggene ned med en diamant kopsliber på vinkelsliberen og banket det puds ned der var porøst. Det er en tør kælder men stadig en kælder uden dræn. 

Jeg påtænker at lappe de store huller først og derefter plet spartle der hvor det er værst med min nedslibning for derefter at male den rå maling med silikatmaling. Er det helt forkert eller hvordan vil i gribe projektet an?


Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ville jeg nok pudse op igen. Altså vande det godt, og trække et pudslag på. Jeg mener det er for ujævn til at du kan spartle det. Hvis det er det det ender med og du evt. er i tvivl om fremgangsmåde så vender du tilbage.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
om det skal pudses op eller ej er jo smag og behag. En kartoffelkælder behøver jo ikke at have glatte vægge. Hvis man er til shabby chic, så lad dog være.

Silikatmaling er diffusionsåbent og nogenlunde egnet. En ren kalkning er endnu mere diffusionsåbent, smitter dog af.

BTW: Du må gerne tage aftræksventilen ud og stoppe kanalen, når du arbejder, så samler du ikke så meget skidt i ventilationskanalen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Silikat maling tror jeg ikke er helt ved siden af, det jo har nogle gode kemiske egenskaber som andre typer malinger ikke har, men der er bare en hamper prisforskel i forhold til eksempelvis cempexo eller skalcem, men kælderen skal jo ånde.