Renovering af kældervæg, hvordan [Billeder]

Hej LDS

Jeg er igang med det store kælder projekt. Jeg har lagt klinker i hele kælderen og væggene står nu afpudsede efter at have været malet med lim maling og plast maling i rigtig mange år. Væggene har ligeledes haft glasvæv på flere steder, så de har kendt bedre dage.

Jeg har renset væggene ned med en diamant kopsliber på vinkelsliberen og banket det puds ned der var porøst. Det er en tør kælder men stadig en kælder uden dræn. 

Jeg påtænker at lappe de store huller først og derefter plet spartle der hvor det er værst med min nedslibning for derefter at male den rå maling med silikatmaling. Er det helt forkert eller hvordan vil i gribe projektet an?


Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
Hej LDS Jeg er igang med det store kælder... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis væggene var pudset før hen. Så vil det være bedst at pudse væggene op igen. Hvis man vælger at filtse væggene, kan de blive en smule mindre diffusions åbent da kornstørrelsen på filts er mindre. Det bedst at bruge samme materiale som eks. for ikke at ændre konstruktionens fugtoptagelse.

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Det ser ud som om der har været pudset før. og der er kørt med en diamant slibekop. Så sidder det halve af pudslaget tilbage med mange mærker efter slibning. Hvis væggene ellers er nogenlunde lige, er det ikke nødvendigt at få et ret tykt lag på. Det kunne argumentere for finpuds alene.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Rigtig mange tak for alle de gode råd. Jeps der er slebet med diamant men ikke hardcore i bund på alle væggene da de generelt var i god plan stand med fint puds, undtagen der hvor der var glasvæv på ydre væggene (hvad tænkte de på) men stadig kældervægge. Jeg har ingen forventning om snorlige vægge men selvfølge en overflade der er til at holde. Fuldpudsning virker uoverkommeligt pt men kan godt se pointen

Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
Det er det billigste og det nemmeste at få pænt. Som du beskriver det er det kun et tyndt lag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er det billigste og det nemmeste at få pænt. Som du beskriver det er det kun et tyndt lag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for alle jeres svar. Væggene var meget blandet stand og nogen var et meget tyndt lag rigeligt og andre er mørtlet op. Meget lidt smukt men mine skills gik i vasken.

Jeg har købt noget silikatmaling:http://www.linolie123.dk/shop/keim-optil-silikatmaling-10363p.html
Som skulle være lidt mere fleksibel i forhold til et ikke helt clean underlag. Jeg har noget stander forankringsgrunder, kan man bruge det og male over med silikat eller er det no-no? Eller

Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også