Taghætte (udluftning), vand kommer ind.

Vi har to stk. af de sædvanlige taghætter af zink (eller lign.) på taget, den ene går ned til badeværelet, den anden til emhætten i køkkenet.

 

Når det både regner og blæser kraftigt, kommer der vand ned i røret i den der går ned til badeværelset. Det er ikke særlig godt, for i loftet på badeværelset sidder der en lidt dyrere fuldautomatisk ventilator fra Duka (nu Pax Passad) til 15-1600 kr. som går i stykker hver gang.

 

Det er altid kun til efteråret problemet er der, når det begynder at regne og blæse kraftigt samtidig.

 

Jeg har naturligvis været oppe på taget og kigge efter utætheder, men selve hætten og inddækningen omkring denne sidder umiddelbart fint og fast, ergo må det komme igennem selve toppen på hætten og ned den vej.

Hætterne er af ældre type, og jeg kan se en væsentlig større åbning på disse end på de nye typer (Cembrit), hvor jeg dårligt kan få et par fingre ind. Jeg formoder de nye typer ville hjælpe, og har derfor købt et par stykker af disse, MEN de passer ikke på; hverken i hullet (det er der selvfølgelig råd for) eller i bølgerne i eternittaget.

Derfor virker det efterhånden for omfattende at skulle skifte de gamle hætter ud med nye, så derfor: Hvad kunne alternativet være? Kan man få noget man kan sætte på/over de gamle hætter, evt. kun toppen af de Cembrit hætter, som man kunne presse ned over de gamle og lime dem fast?

 

Burde man helt fjerne den gamle hætte fra taget, og sætte hullet i væggen i stedet, og så montere ventilatoren der, eller vil det give nye problemstillinger (læs: Vil det være alt for besværligt?).

 

Nogle gode idéer/løsninger?

 

 


Med venlig hilsen

 

Lars F.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"de sædvanlige taghætter af zink" - har du et billede af dem?
Der er sku så mange typer, der er "sædvandlig".

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47749' class='af-profile-link'>Mjølner</a> på 02-12-2015 14:03
"de sædvanlige taghætter af zink" - har du et billede af dem?
Der er sku så mange typer, der er "sædvandlig".


Nu fik du så billede, men derudover havde du måske ikke noget at bidrage med?

Med venlig hilsen

 

Lars F.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis