Ca. pris på efterisolering af beton gulvkonstruktion

Hej Alle,


På grund af fugt og skimmelsvamp i en eksisterende strør gulvkonstruktion vi vil gerne efterisolering vores hus med 300mm af isolering og 100mm betondæk. 


Hus er fra 1963 og er en gasbeton/ mursteens hus. Der er ingen støttevægge i bygningen, og alle indvendige vægge er gasbeton lagt på de nuværende betondæk. I alt 250 mm skal fjernes fra den nuværende konstruktion (ca. 14 kubikmeter) for at tillade yderligere isolering. Betondæk er bygget på en sandbund som ikke er forstærket af rionet eller ligne.

Kan nogen give mig en ca. pris på hvad denne type projekt koster?

På forhånd tak!

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
forstår jeg dig korrekt hvis din konstruktion er flg. nederst betondæk og og med strøer som så er klodset op ?, også kaldet en krybekælder, og det er i dine træstrøer at du har råd !
i så fald vil det nok ikke hjælpe det store at isolere under beton dækket, normalt bliver der isoleret op mod gulv og så med luft under isoleringen og dernæst et betondæk som "bund" dit problem har nok været manglende ventilation under isoleringen. manglende ventilation det er en klassiker med hensyn til råd i træ...
Priser for nedrivning er meget afhængig af hvilke maskiner man kan bruge.
Hvis du skal have de indvendige væg ud (hvem fjerner installationerne?) og kørt klaplaget ud er det afgørende om man kan køre ind, stille et transportbånd op få kørt det direkte til container.
Eller skal de 14 m3 manuelt bæres ud spandevis?

Sådan en nedriver kan sagtens komme igennem et dørhul:
http://f.mestertidende.dk/2tjeyd63mhhafunb_628_1000.jpg


Skrevet af mfrost på 02-12-2015 08:39
forstår jeg dig korrekt hvis din konstruktion er flg. nederst betondæk og og med strøer som så er klodset op ?, også kaldet en krybekælder, og det er i dine træstrøer at du har råd !
i så fald vil det nok ikke hjælpe det store at isolere under beton dækket, normalt bliver der isoleret op mod gulv og så med luft under isoleringen og dernæst et betondæk som "bund" dit problem har nok været manglende ventilation under isoleringen. manglende ventilation det er en klassiker med hensyn til råd i træ...

Hej mfrost,

Tak for svar!

Nej det er ikke helt forstår korrekt!
Vi har ikke en kælder/krybekælder kun klodset strøer på et betondæk.
Vores tømrer har fjernet hele strøer gulvkonstruktion i huset på grund af skimmelsvamp under vores gulvbrædderne især langs ydervæggene.

Ifølge en professionel fugtig tekniker er der forskeligt årsaget til skimmelsvamp/ fugt.

1. dampspærre er skært op i flere rum. Dette var sandsynligvis på grund af en tidligere oversvømmelser, hvor dampspærre blev fjernet for at tørre ud betonpladen. (Et forsikrings sag fra den tidligere ejer!)

2. Der er kuldebro mellem fundament som rager ind i værelse (ca. 6-8cm) og gulvbrædder som sidder på fundament hvilket resulterer i kondens.

3. Isoleringen er for tyk (100mm Isover) og ikke den anbefalede 50mm

Mit spørgsmål er, hvor meget det ville koste at bryde op den aktuelle betondæk og erstatte det med følgende gulvkonstruktion.

Gulvbrædder
100mm Beton
Rionet
Dampspærre
300mm Sundolit
Sand

Det ville kræve at men grave 25cm ned over et areal på 56m2 (ca. 14 kubikmeter i alt.)

Der er 4 interne gasbeton vægge, der sidder på den nuværene betondæk der vil skulle understøttes mens det nye gulv blev etableret.

Jeg håber at dette er lidt tydeligere!

Grunden til vi vil have den konstruktion er at vi har hørt fra vores nabours at dette problem er sket 3 gange nu til 3 forskellige familier der har boet i huset i de sidste 6 år. Vi har ikke råd til at flytte eller sælge huset lige nu så jeg vil gerne lave et sikker løsning som holder.

 

En anden ting?
Hvorfor siger men at 50mm er den maksimale isolering under en strøer gulv, når forskellige typer af isolering har forskellige isolerende egenskaber?
(EG: Der er en enorm forskel mellem 50mm af Isover og 50mm af Kingspan TF70? U-værdier er fuldstændig anderledes???)

På forhånd tak!

 

 

Skrevet af Mjølner på 02-12-2015 14:34
Priser for nedrivning er meget afhængig af hvilke maskiner man kan bruge.
Hvis du skal have de indvendige væg ud (hvem fjerner installationerne?) og kørt klaplaget ud er det afgørende om man kan køre ind, stille et transportbånd op få kørt det direkte til container.
Eller skal de 14 m3 manuelt bæres ud spandevis?

Sådan en nedriver kan sagtens komme igennem et dørhul:
http://f.mestertidende.dk/2tjeyd63mhhafunb_628_1000.jpg

 

 

Væggene skal forblive, men de skal understøttes formentlig fordi de sidder på den nuværende betondæk. Der er ingen andre installationer der ville blive berørt selv kloak er allerede under isolerede betongulve!

 

Hej myatix

Jeg tror ikke, at du skal forvente, at der er nogen i dette forum, som kan komme med en endelig pris, de kan måske komme med en pris ide, hvilket jeg ikke mener du kan bruge til så meget.
Som jeg ser det, så er der for mange ukendte faktorer til at nogen herinde kan beregne en præcis pris.
Hvis jeg var dig, så vil jeg tage fat i 3 håndværkere som har speciale på det felt og få 3 tilbud. Få tilbud og ikke bare overslag, og vil du være på den sikre side, så tage højde for uforudsete udgifter.
Herefter er der måske nogle af de rigtige håndværkskyndige, som vil råde og vejlede dig efterfølgende, men det er jo i sidste ende dig som tager det endelige valg og risici.
Jeg skriver rigtige håndværkskyndige, da jeg er ikke håndværker, men "kun" autodidakt GDS'er/LDS'er, der dog har prøvet en del.

Er du 100 procent sikker på at indervæggene står direkte på betongulvet?
Hvis Ja, så vil jeg få dem understøbt til fast, sikker og tør grund.

Når du kender mængden af byggematerialer, så kan du jo selv lave et regnestykke, og eventuel bruge det i udvælgelsen af det endelige tilbud.

Kravet til tykkelsen af gulvisolering er stigende, så måske skulle ud undersøge om det er værd at lægge nogle tykkere lag, hvis det er muligt.
Jeg vil også overveje at lægge gulvvarme.

Jeg håber, du kan bruge mit indlæg konstruktivt.



Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis