Valg af stiksav

Hej

Jeg er i tvivl om hvilke af disse maskiner jeg skal vælge, er mest til den model hvor der normalt skæres undercut,  nogle gode agumenter for at vælge den ene fore til den anden ??

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af nl89 på 01-12-2015 07:55

Hej

Jeg er i tvivl om hvilke af disse maskiner jeg skal vælge, er mest til den model hvor der normalt skæres undercut,  nogle gode agumenter for at vælge den ene fore til den anden ??

Jeg ville vælge den på dit andet billede, fordi den har et bedre håndtag og dermed er nemmere at styre.

 


fase

Det er jo en smagssag. Jeg ville tage den første model, den med "body"greb. Dels fordi den kan bruges til underskæring, dels fordi dens tyngdepunkt er lavere, og den dermed er mere præcis.


Med venlig hilsen

Anders

Jeg har en som på billed to (dog en Makita akku) det fungere fint for mig, også "under-cut"
Jeg har en blå bosch 230 volt, som billed 1, synes ikke den er bedre til "under-cut" (nu har den dog samlet støv på hylden, siden jeg fik en akku sav)

Men tag ud og kik på maskinerne, og vælg den type der falder bedst i hånden.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg ville vælge nr 1. Du har mere føling, med saven. Du er tættere på materialet.
Du har samme greb som på den ældre gst500 stiksav, som er den mest solgte stiksav.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Super Tak for feedback:-) det bliver den på det første billede
jeg har også en med body greb. hvis man har lidt travlt med at skubbe saven. kan en hanke model tippe frem over. men body greb model holder nærmest bag klingen. og hanke model holder oppe over klingen.! ja. hanke modellen fortrækkes af dem der har små hænder.! men det er en smags sag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis