Ombygge reol

Hej

Jeg har en reol i soveværelset som fylder lidt for meget. Der er en dobbeltseng på midten, høje skabe på begge sider og et overskab skruet fast imellem toppen af de høje skabe.

Jeg vil gerne fjerne det ene skab, men det hele er skruet sammen som en helhed, de kan ikke flyttes hver for sig.  Jeg vedhæfter et billede. I har måske en bedre ide end mig :-)

Det er dybt godnat at lave soklen sådan.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok angribe det lidt anderledes. Reolen bør selv kune hænge på væggen, hvis den har et bræt øverst i sin konstruktion. Den sidder måske bag bagbeklædning, hvis du ikke umiddelbart kan se det inde fra. Hvis ikke der er et bræt kan man montere en. Så borer man ind igennem brættet og ind i muren. Monterer passende rawlplugs og skruer. Så skal du kun hav en forholdsvis tynd plade til at afslutte og holde de nederste hylde. Hvis du kan leve med de huller der er til hyldebærere, kan du jo genbruge den plade der allerede er der. Den skal så kortes op i bunden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for forslaget, men jeg vil ikke kunne sove under et 2m langt overskab som jeg selv har skruet fast på væggen :-)

Jeg har genbrugt de to sideplader og skruet dem sammen. Jeg har forskudt dem lidt for at kompensere for sokkel højden og har skruet en lille plade på ved bunden, hvor forskydning er, så begge plader står på gulvet.

Jeg er i gang med at male vægge, det bliver sk... godt :-)

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også