Dampspærre under tag

Hej jeg er ved at skulle isolere mit tag indefra. Jeg har revet det gamle loft ned og skal nu op i kip.
Hvordan monteres en dampspærre. må den godt clips'es/sømmes fast i forskallningen. (Det giver jo huller i plastic'en.)
Hvor mange mm. isolering anbefales i taget ?
Et lille tillægs spørgsmål; findes der en billig online byggemateriale handel??
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Hej jeg er ved at skulle isolere mit tag indefra. Jeg har revet det gamle loft ned og skal nu op i kip.

Lyder som et spændende projekt! (har selv isoleret min nybyggede førstesal i 30 graders varme - føj!)

Hvordan monteres en dampspærre. må den godt clips'es/sømmes fast i forskallningen. (Det giver jo huller i plastic'en.)

Du klipser den fast, og over alle samlinger og klipsehuller sætter du kraftig tape. Du kan evt. lave en fold hvor to dampspærre-plast-stykker mødes, og klemme det sammen med gipspladen - så er du fri for at tape.

Hvor mange mm. isolering anbefales i taget ?

Mindst 250 mm.

Et lille tillægs spørgsmål; findes der en billig online byggemateriale handel??

Nej! Men ring rundt til de forskellige tømmerhandler og få et tilbud.
Søg evt. her på siden, for billige byggematerialer har været oppe og vende et par gange.

Mvh ThomasB
Hej

Småhusreglementets krav er 250 mm på vandrette og lodrette flader.
200 mm på skrå flader.

Huller i dampspærrer ved søm/clips betragtes ikke som utætheder.

Husk at klæbe dampspærren til omkringliggende bygningsdele såsom vægge, gulve og lofter.
Hejsa.

Et tip fra en amatør: Vi har selv sat snart 400 m² dampspærre op. I stedet for at clipse brugte vi dobbeltklæbende tape af den tynde slags man bruger under gulvtæpper. Nul huller.

De professionelle vil nok trække på smilebåndet, men vi slap dermed OGSÅ totalt for bøvlet med, at man får slået en anelse for hårdt med hæftemaskinen, så der går "for meget" hul i dampspærren der dermed falder ned - måske først 10 minutter efter at man har hæftet den. Spærren bliver siddende med tapen.

Sidst men ikke mindst mener jeg at have hørt at dampspærren skal samles med et overlæg på MINDST 150 mm. Samlingerne skal tapes.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hej Flemming

Det var sgu' da et godt råd - tak for det.

Kan Alukraf iøvirgt tåle at blive lile smule vådt (på den "kolde" side) ?

Det med de 150mm og tape i samlinger har jeg også hørt.

/Jan

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også