Gulv lem knirker

Jeg har lagt et nyt planke gulv i vores gang, hvor der også er en gulv lem. Gulvlemmen er til krybekælder og bliver derfor kun brugt meget sjællent, så lemmen er skruet fast. For syns skyld er afstanden mellem lemmen og resten af plankegulvet meget lille. Ulempen er så nu at det knirker når man går hen over lemmen - nok fordi den bevæger sig lidt i forhold tilresten af gulvet. 

Jeg vil heslt slippe for at lave større afstand mellem lem og gulv, så¨er der nogen der kan anbefale en anden løsning ? et materiale der kan ligge imellem lem og det resterende gulv og som gør det ikke knirker ? en form for ramme omkring lemmen ? eller noget helt tredje ? 

 


/Spånen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske kan du lave lemmen tykkere ved at skrue/lime noget plade på undersiden. Evt. suppleret med sarg. Så den altså ikke har tendens til at bøje (som gør at det knirker). Og måske noget voks el. lign. kan smøres på træet i sprækken.
kan du ikke blot skrue et par reglar ind på spærene, midt under lemmen. De kan jo skues af igen hvis du skal under jorden

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
som Børgalle, ville jeg gøre lemmen stivere.
Lidt sæbe (2-3 gange med mættet sæbespånevand) alle de steder hvor den ligger på virker vidunderværker.
Har prøvet med ekstra plader under lemmen for at gøre den tykkere. Vil prøve det med sæbespåne vand før jeg prøver at montere reglar ind på bjælkelaget. Der skal ikke meget til før et gulv knirker. Så bare det at det bevæger sig en mm kan give en høj lyd. Så lige så snart du har en nogle falder der støder op mod hinanden som en gulvlem gør mod det omkringliggende gulv gør at det meget let kommer til at knirke.

/Spånen
Prøv at vokse anslagssteder for lemmen, feks med stearin eller bivoks

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
andet trick er "baby pudder", lige børste lidt rundt i kanten med en lille maler pensel
dog HVIS der kan trække vand ned når du vasker gulv er det ikke noget hit :-|

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Har nu prøvet med "sæbegrød". Det har hjulpet lidt, men ikke meget. Lemmen er ikke hængslet, men skruet fast i hjørnerne. Har bemærket at alt efter fugtighed i træet, og dermed hvor meget lemmen / gulvet støder mod hinanden at knirkelyden varigerer.
Eneste permanente løsning tror jeg er at lave revnen mellem lem og gulv større, så der ikke er kontakt.

Tak for god input !

/Spånen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også