Acrylfugemasse pris vs kvalitet?

Hej 
Syntes ikke jeg kunne finde svar på dette emne ved søgning, så håber I kan hjælpe.
Vil der være stor forskel på at bruge en dyr akrylfugemasse vs en discount varient, når det kommer til maling??
Og hvad skal jeg evt gå efter??

Forklaring som følger
I forbindelse med istandsættelse og maling af en ældre københavnerlejlighed lejlighed, tænker jeg at lægge en tynd akrylfuge imellem væg og stuk, samt væg og fodpanel (muligvis også imellem fodpanel og gulv)
Da jeg kan se det kommer til at løbe op i adskillelige tuber, har jeg selvfølgelig visse økonomiske overvejelser.
Jeg vil på den ene side gerne gøre det så billigt som muligt, men vil på den anden heller ikke købe så billig en kvalitet så at jeg risikere at gøre arbejdet om.

Jeg ser priser på akrylfugemasse varigere fra 5-30kr /ca.300ml, vil pris og kvalitet kunne mærkes så meget når det drejer sig om overgange ved maling, eller vil det tjene mig bedst ikke at tage det billigste?

Håber at hører om jeres erfarringer.(også gerne hvis der er mærker jeg skal holde mig fra)

Bedste hilsner
Hans Christian




 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har dårlige erfaring med de billige fra Jem og fix, og Harald Nyborg.

Jeg har brugt denne her et par gange, den virker fint for mig, dog har jeg ikke brugt den til at lukke sprækker over ca 5mm. den koster 9,95 kr. pr tube
http://www.xl-byg.dk/produkter/maling/fuge-og-spartel/fugemasse/budget-acryl-budget-fugemasse-300ml-hvid.htm

Vi prøver igen, i morgen --
i hele mit projekt har jeg brugt sikacryl-hm. Syntes den er super, fint elastisk, også gulner den ikke.

koster op imod 60kr enkeltvis, men kan ofte findes på bud til 10-15kr.
Jeg har dårlige erfaringer med discount. Det gulner. Den billige fra Aldi var gul-grå da den kom ud af tuben.

Mange tak for jeres feedback jeg vil holde mig fra discount .. med den mængde jeg regner med at skulle bruge til hele lejligheden kan jeg måske også få forhandlet lidt mængde rabat..
Jeg tror ikke det er en ret stor post. 3-4 patroner rækker altså til rigtig meget fugearbejde hvis det ikke er store sprækker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også