Skabe foran diffusionsåben væg

Væggen bag mit teknikskab skal isoleres, og for nemhedens skyld har jeg tænkt mig at klæbe 80mm multipoor (porebeton) plader op af murstensvæggen.
Her vil der ikke være nogen form for dampspærre, er det et problem med skabe op af en diffusionsåben væg?

Jeg kan selvfølgelig fjerne bagbeklædningen på skabet, men er det et totalt NEJ med fast inventar op af ydervægge pga kondens?
Og hvad kan man gøre for at kunne placere eksempelvis et garderobeskab tæt op af en ydervæg?


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Du kan sætte skabene min. 20 mm fra væggene og åbne op i bund og top, så der bliver skabt "ventilation"
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Er du i stand til at lave en dugpunktsberegning af din nye konstruktion?
Du skal tegne et Glaser diagram. [tjek BINK Glaser app'en til iOS]

"Bag ved teknikskab" lyder i mine øre besværligt. Normalt skal der så flyttes en del rør og ledninger.

uden at kende vægkonstruktionen, dampmodstand og varmegennemgang:
sørg for god ventilation bag ved garderobeskab. brug ventilationsriste i sockel - min 20 mm luftspalt bagud og åben i toppen.
Ingen bagvæg og en 60 W glødepære i skabet, der er tændt uafbrudt oktober - april er den radikale løsning der giver garanti.
Men ingen bagvæg og multipor giver nok hvide ærmer på tøjet. Glødepæren kan erstattes med internetrouter og andre moderne varmeproducerende dingenoter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis