Fittings til 6 mm kobberrør?

Hvor fås fittings til 6 mm kobber kobberrør?

Jeg tænker på muffer og omløbere af samme type som bruges til bremserør.

Jeg synes ikke jeg kan finde noget hos Biltema f. eks.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Thansen har omløbere til 6mm rør, om de har andet har jeg ikke kikket igennem...
https://www.thansen.dk/bil/autoreservedele/universaldele/bremsedele/omlober-nippel/omlober-nippel-b-m12x1-0-12x18-/n-354112285/pn-350393324/

Men det kræver jo så et værktøjssæt der kan lave kraver, hvis du vælger den løsning.


Hvad skal du bruge det til, måske du kunne bruge klemmerørs fittings det kræver ikke spec værktøj..
http://www.jyskmetalteknik.dk/group.asp?group=362

Vi prøver igen, i morgen --

Tak, den fra Thansen er fin, så den køber jeg ved førstkommende lejlighed.

Så er det bare en muffe, og sådan en har Thansen skam også:

https://www.thansen.dk/bil/autoreservedele/universaldele/bremsedele/omlober-samler/omlober-samler-obb-2-x-m12x1-0-17x29-/n-349713880/pn-349736698/

Det er til at sætte en hermetisk køle-kompressor sammen med en beholder.

Begge har 6 mm kobberrør.

Jeg har krave-værktøj.

Såvidt jeg husker det er kølerør i tommer, er du sikker på de ikke måler godt 6mm.
er det 1/4" rør måler de 6,35mm..

Er det til en luftkompressor, så husk sikkerhedsventil, en kølekompressor kan lave omkring 40 bars tryk.
Er det til luft kan du sætte en luftslange ind over røret og så et spændebånd.

Vi prøver igen, i morgen --
Muligvis er rørene 6.35, i det mindste et af dem, (jeg tilskrev de ekstra 0.3 mm noget maling)

Og tak for tippet med sikkerhedsventilen, for jeg har nemlig en mistanke om at der er noget galt et sted. Jeg har tidligere brugt slange og spændebånd, og det gik godt et stykke tid, men en dag sprang det af med et brag.

Det er en kompressor jeg samler af nogle skrotdele. Jeg har den desværre ikke inden for rækkevide nu, så det kan være der allerede er en overtryksventil på, men efter hukommelsen er der ikke.


Skrevet af je_ns på 24-11-2015 22:08
Såvidt jeg husker det er kølerør i tommer, er du sikker på de ikke måler godt 6mm.
er det 1/4" rør måler de 6,35mm..

Er det til en luftkompressor, så husk sikkerhedsventil, en kølekompressor kan lave omkring 40 bars tryk.
Er det til luft kan du sætte en luftslange ind over røret og så et spændebånd.

Hvis det er som kompressor, er der vel en trykafbryder till at stoppe kompressoren og selvfølgelig en sikkerhedsventil.

 


fase
Annonce
Skrevet af S. Fabrin på 26-11-2015 14:03

Hvis det er som kompressor, er der vel en trykafbryder till at stoppe kompressoren og selvfølgelig en sikkerhedsventil.

 

Der er en trykafbryder, men om der er sikkerhedsventil ved jeg ikke.

Jeg tager et par billeder af projektet imorgen, når jeg får det inden for rækkevide.

 

 

Det er den her beholder jeg gerne vil bruge:

Og den stump kobberrør der sidder på beholderen er ganske rigtig 6.35 mm Den messingdims jeg har markeret med en rund cirkel, mon ikke det er en overtruksventil?

Kobberrøret på den kompressor jeg gerne vl bruge er 6.00 mm

Jeg har for nogle år siden samlet en lignende kompressor+beholder, og det har virket upåklageligt, og så er den jo dejlig lydløs.

Men måske skulle jeg bytte rundt på kompressorene så den store kompressor sidder på den store beholder og den lille på den lille.

TL3F kompressoren har en "displacement" på 3.13 cm3

FR11G kompressoren har en "displacement" på 11.15 cm3

Måske er det også unødig besvær at bruge fittings, når slange+spændebånd burde kunne gøre det. (og det ene kobberrør virker til at være af noget meget hårdt kobber).

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også