Jeg skal lige spørge om noget fordi jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med det.
Jeg har købt 10 små ting på ebay, for ca 10kr - 40kr pr stk hos forkellige sælgere, elektronik komponenter og små printplader med Arduino ting.
Der er blevet ringet på dørtelefonen: Pakkepost.
Jeg lukker ham ind ( jeg bor på 4. sal) og venter i 2 minutter, men han kommer ikke op. Så kigger jeg ud af vinduet og ser en mand i en rød jakke ( muligvis Postdanmark) rode i pakker bag i en hvid Ford Transit med grønne/hvide Europcar klistermærker på.
Han roder i 10 minutter, kigger på sedlen og kører igen. Postkassen var tom og jeg har ikke hørt noget fra dem i en uge.
Jeg ringer til Postdanmark og de spørger om et pakke nummer. Det kender jeg ikke, og jeg ved hellere ikke hvad for en af de 10 ting jeg købte det var.
Jeg siger at de kender min adresse og mit navn, siden de havde ringet på min dørtelefon, de må kunne søge på det, at de havde forsøgt at levere pakken.
- nej, vi kan kun søge på et pakke nr.
Hvad er det for et program de bruger? Jeg tror min Commodore 64 kunne søge på mere end deres.
Han har nok tabt min lille pakke. Jeg bliver nok ikke fattigere af 40kr men jeg skal bruge de ting og vil gerne bestille igen hvis pakken er væk, men jeg ved ikke hvad det var for en pakke og det kan tage 2 måneder før de resterende pakker kommer.
Er det pakke nr. de spørger om, et nummer som pakken har fået i Kina, eller er det et "dansk pakke nr" ?
Så kunne jeg måske spørge sælgeren om han kender det nr.
Jeg har lige checket ordre og der står kun produkt nr.
Hvem er det som bestemmer hvad for et firma skal levere pakken til mig i DK?
Det var så mit første uheld med pakker.