Krydsningsafbryder

Hej.

Jeg har et problem med noget Korrespondance

Jeg ved ikke hvordan det skal sættes sammen i krydskorrespondance
Har prøvet at find noget om det men kan intet finde.

Har 2 x (5 x 1,5) der kommer ud og skal samles i den som er på billede.
Håber nogen forstå problemet og kan hjælpe.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS
Ud fra dine oplysninger kan man ikke sige noget som helst fornuftigt om det. Man skal vide hvor de 2 kabler kommer fra og hvordan de er monteret i korrespondance afbryder / lampeste

Men her er et diagram det er vist det nærmeste


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 23-11-2015 22:35
<p>Velkommen på LDS

Ud fra dine oplysninger kan man ikke sige noget som helst fornuftigt om det. Man skal vide hvor de 2 kabler kommer fra og hvordan de er monteret i korrespondance afbryder / lampeste</p>

<p><a href="http://cubus-adsl.dk/elteknik/installationer/korrespondance.php">Men her er et diagram det er vist det nærmeste</a></p>



Det er i en opgang stuen 1 sal 2 sal

Det går fra lampeudtag til kontakt til lampeudtag til kontakt lampeudtag til kontakt.
Det er ret hårde betingelser ! !
du viser 1 lampeudtag hvor det er tydelig at rød ledning er tænd ledning. (blå og gulgrøn er i denne forbindelse ikke vigtig) hvor bliver den røde af ??
Så viser du den ene korrespondance som har en brun (sikkert fase, men den kan være samlet med den røde)
Så har den en sort som er skinneledning (sidder på den røde klemme)
Og så en grå som måske er den der er samlet med den røde.
Der er mange muligheder



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 23-11-2015 23:46
Det er ret hårde betingelser ! !
du viser 1 lampeudtag hvor det er tydelig at rød ledning er tænd ledning. (blå og gulgrøn er i denne forbindelse ikke vigtig) hvor bliver den røde af ??
Så viser du den ene korrespondance som har en brun (sikkert fase, men den kan være samlet med den røde)
Så har den en sort som er skinneledning (sidder på den røde klemme)
Og så en grå som måske er den der er samlet med den røde.
Der er mange muligheder


Det lyder til det er noget af en opgave jeg er kommet ud i.

Billederne er noget jeg har læst mig frem til og kun samlet det resten er ikke samlet endnu da jeg gik død på 1 sal.

Hvis ikke billeder er fra din installation er det jo fuldstændig nyttesløs. Vi ved jo alle hvordan et lampeudtag, korrospondance og krydsningsafbryder ser ud. Det er mere hvordan din installation er. Men ja det kan laves enkelt. Og det kan laves indviklet hvis man blander installations former (ledninger i rør og kabel) og eventuelt får kabler trukket indviklet, som jeg fornemmer du er på vej til.
Der skal kun 4 ledninger ned fra et lampested og til krydsningsafbr. (hvis korros. ledninger er i det lampested, og der i forvejen er forbindelse til de andre lampesteder.) Og den gul/grønne i kabel tæller ikke med.
Men det er, som du sikkert ved, autorisationskrævende arbejde du er ved at tænke på.

Det er foriøvrigt en ret sigende stavefejl du har i sidste linje. Jeg håber da ikke det kommer til at blive tilfældet


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis