Rosetter badeværelse (Fuge?)

Hej Lds

Jeg har en ældre bruseniche i en form for for vinyl da jeg løsnede en af rosetterne på blandings batteriet ved et tilfælde bemærkede jeg der stod meget vand derinde og det ikke lugtede godt. Jeg blev bange for at der IKKE er fuget omkring rørene som går ind i brusenichen og fugede derfor rosetterne på blandingsbatteriet for oven op mod vinylen så jeg er sikker på der ikke løber vand ind i vægen - Er det en dårlig eller en fin nok ide at fuge rosetterne ?  Jeg kan se et rør som kommer ud på bagsiden af brusenichen og jeg synes det lugter lidt jordslået fra det rør og er derfor bange for skimmel i væggen :/ - Er der nogle som har et bud på hvad det rør er til som ses på det sidste billede ? .. :S

 

 

Mvh Rene

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der vil stadig kunne trænge fugt ind på undersiden. Du skal fuge det hele, hvis du vil undgå at der kan komme fugt i væggen.
Jeg kan godt se din ide med at det kommer fra oven, og at du gerne vil have det til at løbe ud forneden hvis der skulle komme noget ind. Men normalt er der jo fuget inde bag ved rosetten, så hullet imellem væg og rør er helt fyldt. Så er rosetten jo kun til pynt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
En rosette duer kun til pynt.
Vand kan sagtens løbe opad (kaplillarvirkning).
luk for vandet. tag armaturet og rosetterne ned. se efter. tør det godt ud. fug det ordentlig til.



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis