Efterisolering af loft

Hej alle sammen

Jeg har fået fingre i noget rockwool som jeg havde tænkt mig skulle fordeles på det rockwool so ligger der i forvejen. Jeg har ikke nok til, at det kan fylde hele rummet. Så kom jeg til, at tænke på hvordan fordelingen ville være bedst/ mindst dårlig. Skal jeg sørge for, at jeg ligger det så det dækker flest mulige rum, eller skal jeg bare lave en jævn fordeling over hele fladen. Der er ca 200 m2 loft, og jeg har nok til ca. halvdelen. Der ligger i forvejen 200-250 mm over det hele. Vi har ikke som sådan nogle kolde rum, men jeg vil gå efter at have den største effekt af det isolering jeg har på loftet.

VH

Lasse 


Hilsen Lasse

"Jeg kan law det! Ellers kan jeg law det om!!" :)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville starte yderst, da det er det mest besværlige sted at komme til.

Når du så kommer til penge, kan du købe det sidste og lægge op relativt hurtigt.

Desuden vil jeg også tro at der er koldest mod ydervæggen, uden at kende til dit hus alder og beskaffenhed.

8). Sådan isolerer du det ubeboede loftsrum

....

Det er meget vigtigt at sikre, at loftet stadig er tilstrækkeligt ventileret, efter den nye isolering er lagt. Du må ikke dække ventilationsriste i gavle og eller langs tagfoden med isolering. Der skal altid være mindst 5 cm luft mellem isoleringsmaterialerne og taget.

Husk ovenstående (omkring ventilationen) -

Kilde:  https://www.bolius.dk/isolering-af-ubeboet-loft-16498/

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis