Plastik af bage"stikforme"

Hej herinde.

HJÆLP !!!

Min hustru har været såååå smart at være kreativ..

Hun læste på nettet hun kunne tage en stikform, dem man bruger til at lave kagemand og kagekone med, smørre den med madolie, fylde alm HAMA perler i, varme den i ovnen og så har man en perlekagemand.

MEN, plastiken er smeltet fast på formen. DOH  OG VI SKAL JO SNART HA LAVET KAGER

Har prøvet at varme formen, og prøvet acetone..

NOgen der har en ide til hvordan jeg får det plastik af ?? Så konen kan få bagt kager til mig !!


 The day you quit is the day you lose.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har hun lavet det for varmt?
Det plejer at fungere rigtig fint. http://www.pandurohobby.dk/~/media/Item%20Media/PDF/HI/43-barn-dk.ashx

Men ellers må du varme formene op til 150 grader og så tage handsker på, men sdu skraber de nu varme og bløde perler af.
Skrevet af Charlottefrich på 23-11-2015 11:28
Har hun lavet det for varmt?
Det plejer at fungere rigtig fint. http://www.pandurohobby.dk/~/media/Item%20Media/PDF/HI/43-barn-dk.ashx

Men ellers må du varme formene op til 150 grader og så tage handsker på, men sdu skraber de nu varme og bløde perler af.

Det er præcis den opskrift hun fulgte, men noget er gået galt..

 

Vi har prøvet at varme dem op igen, men det dur ikke

 

 

 


 The day you quit is the day you lose.
Mon så ikke du skal ud, og "investere" i en ny kagebageudstikker?

Når varme og acetone ikke virker...

Vi prøver igen, i morgen --
det ender det nok med.. Håber dog de kan reddes

 The day you quit is the day you lose.

Du kan altid brænde alt plasticen af med en almindelig gasbrænder. Det bør gøres i fri luft da dunsterne ikke er for sarte næser. Det kræver naturligvis formen er af jern eller alu og du kan måske se en mindre misfarvning.

Men husker jeg ikke helt galt, opløses plasticen faktisk hvis perlerne står under acetone i et par timer eller tre. De bliver til noget der ligner snot i konsistens. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis