skorstensafslutning

Hejsa,

jeg kunne godt tænke mig at etablere en brændeovn i min stueetage, der hvor jeg vil have brændeovnen er der en eksisterende rest gammel muret skorsten, den går kun fra loftet i stuen igennem 1.salen og slutter i "gulvniveau" på loftet.... den nemme løsning er jo en stålskorsten op igennem den eksisterende skorsten, men jeg synes ikke sådan en sort stålskorsten op af taget på min gamle murmester villa klæder huset ret godt. er det nogen mulighed for at lave en skorstensafslutning der passer til huset... kan man evt få en hvid stålskorstens afslutning, eller endnu bedre, kan man få noget der ligner en muret løsning, altså uden at man skal til at mure op

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
om det er tilladt eller ej, ved jeg intet om, men man kunne da lave noget inddækning af kunstig klippe paneler eller lignende :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af ziwe på 22-11-2015 11:14

Hejsa,

jeg kunne godt tænke mig at etablere en brændeovn i min stueetage, der hvor jeg vil have brændeovnen er der en eksisterende rest gammel muret skorsten, den går kun fra loftet i stuen igennem 1.salen og slutter i "gulvniveau" på loftet.... den nemme løsning er jo en stålskorsten op igennem den eksisterende skorsten, men jeg synes ikke sådan en sort stålskorsten op af taget på min gamle murmester villa klæder huset ret godt. er det nogen mulighed for at lave en skorstensafslutning der passer til huset... kan man evt få en hvid stålskorstens afslutning, eller endnu bedre, kan man få noget der ligner en muret løsning, altså uden at man skal til at mure op

Du kan bare mure den op igen. Dog skal du nok forvente at fejer vil forlange en foring af isokærn eller lignende før han vil godkende opsætningen.

Et godt råd inden du begynder, vil være du tager kontakt til fejeren og foreligge ham projektet. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Du skal da helt sikkert få muret den skorsten op igen. Og så skal den laves så den passer til husets alder og den skorstensstil der blev benyttet i dit område. Prøv om du kan finde andre skorstene i din by, og se hvilke der er pæne og hvilke der er en   "katastrofe." Hvis du har tegltag på, kan skorstenen have en fod som teglstenene mures ind under. Så undgår du helt den grimme inddækning. Men trin på taget det undgår du ikke.

Jeg har selv pillet en grim skorsten ned og muret en ny skorsten pibe på. Og også muret en ekstra "bare fordi" - - - Nå ja bare fordi det hører til huset.

Der er forresten kommet nye regler for afstande til naboer. Men dem kender skorstensfejer jo alt til. Og de er udover at rense skorstene også et offentlig service firma, så de er altid flinke til at give gode råd.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis