klippt termostatføler

Hey alle

Jeg har været SÅ dum at klippe termostatføleren af så nu er min radiator varm også når jeg har skruet ned for den. ja hvor dum kan man være. Har fået monteret nye varme tællere så troede det var sådan èn.

Så nu spørger jeg. Kan jeg selv sætte denrigtigt på igen? Se billederenps har prøvet at sno ståltråden om stumpen igen men det virkere jo så åbenbart ikke

hvad kan jeg hjælpe med?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, den kan du ikke fikse.
Det er et kapilær-rør, så der er et medie i der skifter volumen, alt efter temperaturen, og på den måde regulerer ventilen.

Så ud at købe en ny termostat med løs sensor, eller ned til viceværten og beklage dig, måske han har en liggende han kan skifte for dig.

æv tæmkte det sku nok. Men så ved jeg da det. ja må ned og dumme mig for viceværten :-(

hvad kan jeg hjælpe med?
Stensen - men han kan skifte det nemt hvis han har èn? det er ikke en større opreration?

hvad kan jeg hjælpe med?
Ja, det er "kun" termostaten der skal skiftes (og føleren selvf), ikke selve ventilen.

på dit billede 3733 kan du tydelig se at der sidder en kærvskrue. Det er den der skal løsnes og så kan termostat hovedet vrides af. Når du får/køber en ny er det med føler og rør OG DET MÅ DER IKKE KLIPPES I,

Du var vel ikke ved at ville snyde lidt med varme afregning nå godt ord igen, vi har vel alle prøvet at lave et lille trick

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Steensen og ev elmand. Mange tak for svar :-) blev lidt klogere. skulle nok ha spurgt herinde først. :-(

ev elmand...nej dog ikke for at snyde med varmeregning. Der sidder en måler på radiatoren som tæller så jeg holder dem lukket så ofte jeg kan. Termostat føleren har bare siddet og dinglet i 10 år så troede det var et eller andet gammelt andre måske havde prøvet at sætte på...men heldigt det er vinter og ikke hedebølge:-p

hvad kan jeg hjælpe med?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis