Erfaring med vinduer fra Dansk Indbrudssikring?

Vi skal have udskiftet 12 vinduer i huset, plus hoveddør, bryggersdør og terrasedør.

Er der nogen der har erfaring med vinduer fra Dansk Indbrudssikring? (Gode eller dårlige erfaringer med indbrudssikringen, det laminerede sikkerhedsglas, energimærkning og kundeservice mv.)
www.danskindbrudssikring.dk

Vinduerne skulle være udbredt i Holland og være stærkt indbrudshæmmende.

Er der andre effektive, indbrudshæmmende vinduer på markedet som kan anbefales? (Jeg har set lidt på Velfac og Rationel).

Mvh Thomas
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke de vinduer / døre du spørger til.
Men af erfaring kan jeg fortælle at Velfac 200 er vinduer der ofte undgås når der skal laves indbrud!
Da mit kvarter var nyt, var det ret hærget af indbrud, ganske som mange nye udstykninger.

Flere naboer havde haft indbrud i en periode, og det havde vi ikke mærket noget til....
Men da jeg den følgende weekend tog en tur rundt om huset, ja så var vindues rammen på et af vinduerne forsøgt brækket op...

Grunden til forsøget blev opgivet, kan naturligvis have været det ringe indbo.. Men jeg tror det lige så meget er at et Velfac 200 vindue sidder relativt langt inde i forhold til facaden og rammen dækker for selve karmen. Sprækken mellem ramme og mur er altså smal og ligger dybt, hvilket gør det svært at brække vinnuet op i sig selv.
Og med Velfac 200 er der ingen udvendige vindueslister, her sidder de indenfor og kan derfor ikke aflistes og ruden fjernes som mere traditionelle ruder.

At de ældre Velfac 200 så har nogle kuldebro issues er en anden sag.. Som Velfac vist har forbedret, men ikke løst.. Det var jo på foranledning af netop denne producent og dette produkt at der IKKE blev sat højere krav til vinduernes isoleringsevne i det kommende BR15....

MVH Njord

MVH Njord
Hermed et indbrudshæmmende tricks jeg lærte i sin tid på en vinduesfabrik. Lim termoruden fast i rammen med klar cilicone. Ikke til at pille ud igen (eneste minus) - og rammen, den kan næsten ikke hverken bukkes, bøjes eller vrides.

Jeg kender ikke firmaets vinduer "Hands on".
Det virker som en standard-profil som de skaffer (fra Tyskland?) og så sælger de det som noget "særligt" indbrudshæmmende. De er ikke medlem af Dansk Vindues Certificering, men et CE mærke må de jo også kunne levere sammen med et tilbud.

 

Men  lad os tjekke deres "FAKTA":

"op til 10 holdepunkter".  når det er "op til" - Hvor mange er det så? Ved 2 m2 vinduer er det ikke det mest revolutionærende og andre vinduer har det også.

"Lamineret glas". Det kan du også putte i andre vinduer. Men g-værdien (hvor meget lys der kommer igennem) er så også derefter. Endvidere er lamineret glas sjældent farveægte (grøn/blålig misfarvning). Ta' til en hvilken som helst  glarmester og se på lamineret glas med dine egne øjne.

"Aflåselige greb i vinduerne" - De er jo ikke nogen revolution

"Det laminerede glas er limet i rammen, så ruden ikke kan fjernes fra rammen."
Så kan man ikke bare liste ruden ud. Det bliver så til gængæld noget ordentlig møg den dag dine ruder er punkterede og du skal skifte dem. Jeg har af samme grund kun limet ruder i alu- og stålvinduer (kontor/butiksbyggeri).

"10 mm lamineret glas, varmekant og u-værdi på 1,1 på hele vinduet er standard."
Det gør mig decideret utryk ved firmaet. Det er useriøst at angive vinduets u-værdi uden at angive vinduets mål. Der er jo forskel mellem rudens og ramme-karms u-værdi. Det skal man regne ud og skrive i CE mærket til det enkelte vindue.

Virkeligt anderledes er IMHO kun det laminerede glas og at de limer ruden fast i rammen. Jeg gad ikke at bo bag lamineret glas. Jeg gider heller ikke at bo bag punkterede ruder og er glad for at jeg kan skifte ruderne uden at ødelægge vinduet.
 

Skrevet af njord på 21-11-2015 18:42
Jeg kender ikke de vinduer / døre du spørger til.
Flere naboer havde haft indbrud i en periode, og det havde vi ikke mærket noget til....
Men da jeg den følgende weekend tog en tur rundt om huset, ja så var vindues rammen på et af vinduerne forsøgt brækket op...

Grunden til forsøget blev opgivet, kan naturligvis have været det ringe indbo..

 

Jeg mener det er den eneste metode der dur. At der ikke er indbo der har handelsværdi af betydning. 

At bilde sig ind at specielle vinduer og døre kan holde indbrudstyve ude er efter min mening naivt. Det blev også demonstreret i en TV udsendelse for noget tid siden.

 

Hej Thomasand
Når du skal vælge vinduer og døre med indbrudssikring så spørg til hvilken standard vinduet er testet mod - er det den europæiske standard EN 1627 (samt modstandsklasse), er det den britiske Secured By Design (som Rationel er testet efter) eller har man blot opgraderet beslagene.

Bemærk at Dansk Indbrudssikring kun forhandler indadgående vinduer, hvilke er sværere at bryde ind ad men som ikke er så udbredt i Danmark - da det blandt andet gør det besværligt at have noget stående i vindueskarmen

Vi har lavet en guide der også indeholder øvrige tiltag til at holde tyven væk her: http://www.rationel.dk/holdbarhed/indbrudssikring/


Få et uforpligtende tilbud på www.rationel.dk/tilbud
Annonce
Skrevet af GammelHus på 23-11-2015 15:00

Jeg mener det er den eneste metode der dur. At der ikke er indbo der har handelsværdi af betydning. 

og føre dem ikke i fristelse....

Har du haft indbrud GammelHus?

Hos mig var vandalismeskaderne ca. 20 gange højere end det de tog med. Hvis det bare var smarte tyve der udspekulerer hvad de vil have i forvejen, pænt lister ruden ud eller pikker låsen, (de må også gerne bruge måtten) vil vi have færre problemer. Tyveknægtene var forbi mit kælderrum 2 gange i de seneste 12 år. Jeg gider ikke at græde over den 500 kr. stiksav de tog med. Men det tog os 2 dage bare at samle julepynten sammen.

At sommerhusets haveredskaber fordamper hen over vinteren er ærgerligt, bare de ikke også ødelægger halvdelen af skuret. (Naboen købte nye låse sammen med et nyt sæt fra Stihl - så tog de bare carportens vægbrædder ned)

Heldigvis er indbrudstallet nedadgående.
http://www.dst.dk/da/Statistik/NytHtml?cid=18803

 

 

Skrevet af Mjølner på 24-11-2015 11:13 

og føre dem ikke i fristelse....

Har du haft indbrud GammelHus?

Hos mig var vandalismeskaderne ca. 20 gange højere end det de tog med.

Ja, det er netop problemet, Undgår at friste, for at undgå skader og roderi.

Jeg mener aldrig jeg har haft indbrud i huse/lejligheder. For tiden har jeg 2 boliger, og den hvor jeg er mindst, den er kun lukket med en symbolsk lille hængelås fra tiger til 10 kr. Beslaget den sidder i kan tages af med en stjerneskruetrækker på 2 minutter eller mindre. Låsen sidder der kun for at holde nysgerrige ude, Folk der virklig har lyst at komme ind og se, kan komme det, og forhåbentlig uden at smadre noget. Der er tilgengæld massiv med skjult videoovervågning, for jeg er bestemt ikke tryg. Selv om der intet er af handelsværdi, så der der ting at rode i, og senge at ligge i.

Jeg har tilgengæld haft indbrud i biler og tyveriforsøg nok op til 10 gange!, og det har altid medført betydelige ødelæggelser. Oftest står min bil faktisk ulåst nu, men dog ikke med nøgle. Min bil er selvfølgelig også uden nogen særlig handelsværdi, men en bil har jo altid i brugsværdi hvis man lige står og mangler.

 

 

Hej Gammelhus.
vi er helt enig.

Kun Susi & Leo er så klog at vise B&O udstyret frem på TV og samtidig fortælle hvornår de skal på turne.
(det man kalder en åben invitation)

Det var sku en smart ide med den lille hængelås. Så håber vi bare at de også bruger måtten. ;-)
Når bilen er uden særlig handelsværdi kan de stadig nappe 2-3 airbags (se priserne i DBA og på ebay).
Men hvis bilen kun har 2 stks af slagsen er det nok bedst at lade den stå åben.

Hvad er dine erfaringer med videoovervågning?
Jeg har været ansvarlig for nogle kommunale bygninger før i tiden og vi havde tit indbrud i skoler, børnehaver og vuggestuer (de stjal dog hverken bleer eller klodser). Videoovervågning viste 1 eller nogen gange 2-3 hatteklædte skikkelser, med kasket, solbriller og bukser, mellem 170 og 180 cm høj, almindelig af statur - sådan cirka 50% af befolkningen var umiddelbar mistænkt. Politiet kunne ikke bruge det til noget ud over at tælle antallet af besøgende (desperat junkie eller bande?). Jo, der var også alarm (skalsikring og PIR) De var altid væk når vagtmanden nåede frem og endnu længere væk når Politiet nåede frem.
Da vi monterede røgslør holdt det op.
Naboovervågning via tilkoblet sms-alarmer fra sikkerhedsfirmaet, har helt sikkert vist sit værd her i parcelhuskvarteret. Så går alarmen ved et hus - bliver samtlige naboer der er med i ordningen straks alarmeret.
Ps.
Nogle af naboerne har kat og kommer den ved et uheld ind til et af de rum der er video overvåget - så får alle vi nabo en kærkommen lejlighed til lige at få hilst på hinanden. ;-)
Skrevet af Frank Chr. på 25-11-2015 14:52
Naboovervågning via tilkoblet sms-alarmer fra sikkerhedsfirmaet, har helt sikkert vist sit værd her i parcelhuskvarteret. Så går alarmen ved et hus - bliver samtlige naboer der er med i ordningen straks alarmeret.
Ps.
Nogle af naboerne har kat og kommer den ved et uheld ind til et af de rum der er video overvåget - så får alle vi nabo en kærkommen lejlighed til lige at få hilst på hinanden. ;-)

Er i bange for deres katte stjæler deres egen indbo??

Hvis det er fordi videoovervågningen trigger en alarm, hvorfor har de folk så ikke fået lavet deres alarm med sikring på døre og vinduer istedet..

Vi har video udendørs og sikring på alle døre og vinduer, det betyder jo ikke vi ikke får indbrud igen en dag, men det giver da en mindre sandsynlighed.. vi har med vilje et kamera der peger hen foran hoveddøren, så hvis folk går hen for at ringe på ser de det først når de står foran døren og kigger til siden, også kigger de lige ind i kameraet, så bryder de næppe ind den dag, de kan selvfølgelig bærer masker, men hvem går hen og ringer på en dør iført maske?

Vores alarm er ikke koblet til nogen central, jeg tror ikke det gør nogen forskel alligevel, men vi har en god høj udendørs sirene, og igen det er ikke sikkert det skræmmer alle tyve væk, men de fleste smutter nok når de ved der er 10-12 huse der kan hører den selv med vinduerne lukket.

jeg havde også tanker om at sætte sådan nogen bræk sikre lister på vinduerne, men tænkte at vinduerne bliver aldrig helt sikre uanset hvad man gør, så det droppede jeg igen.

 

 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis