Erfaring med vinduer fra Dansk Indbrudssikring?

Vi skal have udskiftet 12 vinduer i huset, plus hoveddør, bryggersdør og terrasedør.

Er der nogen der har erfaring med vinduer fra Dansk Indbrudssikring? (Gode eller dårlige erfaringer med indbrudssikringen, det laminerede sikkerhedsglas, energimærkning og kundeservice mv.)
www.danskindbrudssikring.dk

Vinduerne skulle være udbredt i Holland og være stærkt indbrudshæmmende.

Er der andre effektive, indbrudshæmmende vinduer på markedet som kan anbefales? (Jeg har set lidt på Velfac og Rationel).

Mvh Thomas
Vi skal have udskiftet 12 vinduer i huset, plus... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen der er skam også alarmsikringer på udv. døre (og vinduer) som man så har 10 sek. til at slå fra, når man kommer hjem. Mere specifikt har de fleste videoovervågning i bryg. og entre. Ellers ville alarmen jo gå hver gang der kom lovlige besøgende hvis videoovervågningen sad udenfor.

Ang. fast fugning af termoruder med silicone i rammen - så er der jo også den gyldne middelvej - kun at lime ruden fast i hjørnerne, så er det altså ikke slemt at pille en punkteret rude ud. Minusset er så at rammen kan give sig med et brækjern.

Skrevet af Frank Chr. på 25-11-2015 17:21
Jamen der er skam også alarmsikringer på udv. døre (og vinduer) som man så har 10 sek. til at slå fra, når man kommer hjem. Mere specifikt har de fleste videoovervågning i bryg. og entre. Ellers ville alarmen jo gå hver gang der kom lovlige besøgende hvis videoovervågningen sad udenfor.

Min videoovervågning aktivere ikke nogen alarm, den tager bare billeder af dem, og sender til en online mail, så hvis der har været indbrudsforsøg, eller indbrud, så kan jeg kigge på hvem der har været der...

 

 

Er det ikke lidt sjovere at tage indbrudtyveknægte på fersk gerning  

Men jeg kan bestemt også se fordele med udv. video overvågning - så kan man (hvis man er heldig) jo altid ta´ på visit hos vedkommende og be´ om at få det "lånte" tilbage

 

Ved ikke hvordan jeg skulle tage dem, hvis jeg er hjemme bryder de forhåbentlig ikke ind, og hvis de gør behøver jeg ikke video for at fortælle mig det, er jeg ikke hjemme hjælper det mig ikke at min alarm sender mig et billede af dem, så vil hellere hellere have min sirene.. jeg vil nemlig hellere have de slet ikke går ind...
Annonce
9 ud af 10 af aktiverede alarmer er falske. Hvad syntes naboerne egentlig om en udvendig sirene (som vist i øvrigt er ulovlig), der generer dem oftere end den har en effekt. Bliver det ikke bare til en "ulven kommer" og så tager de det stille og roligt hver gang. Og hvad forventer I iøvrigt at naboen skal stille op, hvis han står overfor en indbrudstyv i din hoveddør?
Den eneste effekt en udvendig sirene har er at det måske skræmmer tyvende væk, men så har de jo allerede noget at ødelægge dør eller vinduer.

Målet må være at skræmme tyvene væk inden de kommer og ødelægger noget. Alarmer og indendørs overvågning er efter min mening spild af penge.

Kamera, og udendørs lyssensor kan være præventivt, men iført maske og en sen aften (eller dagtimer) hvor ingen ligger mærke til lyset, fortsætter de fleste nok deres plan.

Hvad er så muligheden? Jeg ved det ikke helt, men jeg ville forestille mig en løsning med en sensor der kunne tænde for den indendørs belysning og evt. fjernsyn/musik ville have en præventiv effekt. Altså en sensor som sidder i eksempelvis indkørslen.
Istedet for at investere i alarmsystem og lign. kunne et "lysshow" også være en mulighed. Altså en funktion som automatisk slukker og tænder lamper rundt omkring i huset, så det ligner at det er beboet. Man kan vist få nogle wifi-pære man kan styre.

Og så findes der de indbrudstyve som bare vil ind. Uanset hvad man gør... Og så er det vel bedre at have en svag dør/vindue som er let (billig) udskiftelig og som tyvene i sådan et tilfælde vil vælge fordi det er åbenlys mulighed. Sådan en (fra 1960) har jeg i kælderen og agter ikke at skifte den, jeg jeg helst vil have de kommer ind der, hvis de kommer. Så kan man evt. have en udvendig sirene på den, hvis man ønsker det. Så er der ikke den store skade sket.
Skrevet af Børgealle på 26-11-2015 08:49
9 ud af 10 af aktiverede alarmer er falske. Hvad syntes naboerne egentlig om en udvendig sirene (som vist i øvrigt er ulovlig), der generer dem oftere end den har en effekt. Bliver det ikke bare til en "ulven kommer" og så tager de det stille og roligt hver gang. Og hvad forventer I iøvrigt at naboen skal stille op, hvis han står overfor en indbrudstyv i din hoveddør?
Den eneste effekt en udvendig sirene har er at det måske skræmmer tyvende væk, men så har de jo allerede noget at ødelægge dør eller vinduer.

Målet må være at skræmme tyvene væk inden de kommer og ødelægger noget. Alarmer og indendørs overvågning er efter min mening spild af penge.

Kamera, og udendørs lyssensor kan være præventivt, men iført maske og en sen aften (eller dagtimer) hvor ingen ligger mærke til lyset, fortsætter de fleste nok deres plan.

Hvad er så muligheden? Jeg ved det ikke helt, men jeg ville forestille mig en løsning med en sensor der kunne tænde for den indendørs belysning og evt. fjernsyn/musik ville have en præventiv effekt. Altså en sensor som sidder i eksempelvis indkørslen.
Istedet for at investere i alarmsystem og lign. kunne et "lysshow" også være en mulighed. Altså en funktion som automatisk slukker og tænder lamper rundt omkring i huset, så det ligner at det er beboet. Man kan vist få nogle wifi-pære man kan styre.

Og så findes der de indbrudstyve som bare vil ind. Uanset hvad man gør... Og så er det vel bedre at have en svag dør/vindue som er let (billig) udskiftelig og som tyvene i sådan et tilfælde vil vælge fordi det er åbenlys mulighed. Sådan en (fra 1960) har jeg i kælderen og agter ikke at skifte den, jeg jeg helst vil have de kommer ind der, hvis de kommer. Så kan man evt. have en udvendig sirene på den, hvis man ønsker det. Så er der ikke den store skade sket.

Jeg har ikke haft en eneste fejlalarm siden jeg monterede den udvendige sirene, jeg monterede alarmen for 3 år siden men monterede først den udvendige sirene 1 år senere, Så jeg skal ikke kunne sige hvad naboerne siger til det.

Alarmen og alt omkring den, blinkene lys, sirene, videoovervågning, alarm klistermærker og overvågnings klistermærker er alt samme mest for at skræmme en eventuel indbrudstyv til at lade være, jeg forventer ikke naboerne kommer løbende, men hvis du var en tyv, du brød et vindue op, og du hørte en meget høj sirene, ville du så ikke tænke at der er rent faktisk en mulighed for der er en del der hører den, og en eller flere af dem muligvis er på vej... det ville jeg nok tænke. og bare muligheden for det ville næppe være chancen værd..

Men det er bare min måde at sikre mig, der findes mange andre metoder og jeg skal ikke sige hvad for en der er bedst..

 

 

Skrevet af Mjølner på 25-11-2015 14:19

Når bilen er uden særlig handelsværdi kan de stadig nappe 2-3 airbags (se priserne i DBA og på ebay).
Men hvis bilen kun har 2 stks af slagsen er det nok bedst at lade den stå åben.

Hvad er dine erfaringer med videoovervågning?
 

Det er en Golf2 jeg køre i, og der er slet ingen airbags.

Min videoåvervågning, er bare med helt billige IP kameraer, og smartphones nogenlunde godt skjult. De står og optager konstant. Så kan jeg hurtig scrolle gennem en dag for at se om der har været "begivenheder". Det er bare for min tryghed.

Hvis der var uønsket besøg, ville jeg køre ned og se hvad der var sket. Det har der heldigvis ikke været endnu.

Kun naboen der har plukket fra kirsebærtræet, Indsamlinger, jehova besøg og lignende. 

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis