Program til el diagram

Hej

Findes der et program til at lave el skemaer i? Jeg tænker på kontaktorer, relæer og følere. 

​Selvfølgelig helst et man kan købe for menneske penge

 

​Tak

43 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

PC-Schematic er et rigtig godt program, som vist nok fås i en skoleudgave, hvor der er et baggrundsbillede på udskrifterne. Originalversionen koster mellem 16 og 20.000 kroner. Søg evt. på www.pcschematic.com/da


fase

hej

Jeg har nu leget lidt med pcschematic, jeg hentede studie versionen. Jeg er godt nok ikke studerende, men jeg har heller ikke tænkt mig at sælge mine tegninger..

Jeg har lavet vedhæftningen

Bær over med mig, jeg har aldrig før lavet sådanne tegninger, jeg er heller ikke elektriker. Men er dog søn af en elektriker, og landmand og "jøl-røv" af proffesion.

Den eneste anke ved dette program, er at jeg syntes der mangler en del komponenter, derfor passer alle symbolerne nok ikke helt.

 

Nu er jeg igang. Hvor køber man en kasse til at installere alle sine komponenter i, der samtidig er egnet til at sidde udendørs, under et udhæng? og kan man stadig have knapper og lamper, der sidder udvendigt? eller kan man placere dem indeni på en måde?

Tak

Af første tegning er det vel meget fint. Styrestrøm tegning er lidt forvirrende. Jeg ville nok sætte mine kontrol-lamper ind over et kontaktsæt på relæet, og ikke direkte fra spolen
Annonce
Skrevet af subwoof på 21-11-2015 11:26

hej

Jeg har nu leget lidt med pcschematic, jeg hentede studie versionen. Jeg er godt nok ikke studerende, men jeg har heller ikke tænkt mig at sælge mine tegninger..

Jeg har lavet vedhæftningen

Bær over med mig, jeg har aldrig før lavet sådanne tegninger, jeg er heller ikke elektriker. Men er dog søn af en elektriker, og landmand og "jøl-røv" af proffesion.

Den eneste anke ved dette program, er at jeg syntes der mangler en del komponenter, derfor passer alle symbolerne nok ikke helt.