gulvklinker på mur?

Hej søger lidt murer viden

Har fået nogle billige klinker 20x20. det skulle være til gulv. men skal bruge dem som vægfliser! er der nogen der ved om der skulle være noget for at forhindre i det?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næ, det kan jeg ikke se skulle være et problem.
Hvis det havde være det anden vej (væg på gulv) ville jeg være mere skeptisk.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det tror jeg ikke, for du kan jo også have meget tykke og store fliser på væggen. Det er jo et spørgsmål om hvor meget "klister" du bruger, og hvor dybe "riller" du laver når du trækker med tandspartlen.

Min murer brugte en rimelig tyk fugesnor, da han satte fliser op hos mig, fordi jeg gerne ville have samme fugeafstand som på gulvet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
ok er ikke murer men har kastet mig ud i at lave badeværelse selv. men har lidt mere styr på vvs
Det er ikke sååå svært, prøv dig lidt frem med tandspartlen(der findes tandspartler med forskellige bredder af tænder og hvor dybe de skal være), jo mere "klister" der er på væggen, jo mere trykkes det ud når du sætter flisen fast. For meget, og dine fuger bliver fyldt, og det er jo ikke meningen.
Træk et lag på, og sæt en flise fast, så vipper du den af igen og tjekker at der er "klister" overalt på bagsiden af flisen.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
ja det er rigtig det tip havde jeg hørt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis