ABS kommunikation problem. Hjæææælp!!!

Hjæææælp. Jeg har lige købt en passat 3b5 1,9 TDi 115 hk. altså den ny motor type. ABS og bremse slidindikator lyser. Jeg har skiftet klodserne. når bilen holder stille og man løfter håndbremsen så virker lyset til håndbremsen ikke, men når man så kører (med håndbremsen ned) så begynder håndbremse lyset at blinke. og der står STOP på skærmen i instrument panelet.(ABS'en Lyser stadig) Jeg har lagt bilen på testeren, men der er ingen kommunikation med ABS systemet. Jeg har tjekket sikringerne og de virker fint alle sammen. testeren kan godt kommunikere med de andre systemer(airbag, indsprøjtning, komfort system,... osv) er der nogen her som kan hjælpe mig??
på forhånd tak.

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du checket hovedsikringen til abs. Måske sidder den i motorrummet



"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Har du checket hovedsikringen til abs. Måske sidder den i motorrummet



"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Har du checket hovedsikringen til abs. Måske sidder den i motorrummet



"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
når man roder med bremser, kan man godt "komme til" at skade abs-sensoren, prøv også at checke stikket

 

kontroller hovedsikringer i motorrum med en prøvelampe - det er tit knækket uden at det kan ses !
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej folkens
Tak til jer alle der gider at svare på mit spørgsmål.
Jeg har nu skiftet relæet der sidder på abs blokken og kan godt kommunikere med abs systemet. Jeg fik sådan en fra en audi A4 1.8T fra 99 og testeren siger nu at abs føleren hf. Mangler plus forbindelse/ eller åbnet kredsløb. Jeg har så skiftet føleren hf. Men den melder stadig samme fejl. Så tjekkede jeg alle følerne igen og fandt ud af at testeren læser hb. Som hf. Ved ikke om det skyldes at abs elektronik som jeg skiftede ikke har samme nr som den der sad på tidligere. Jeg har nu skiftet føleren højre bag og der er stadig samme fejl. Altså hf. Selv om jeg skiftede begge føler på højre side. Jeg har også pillet gulvtæppet ud og fulgte ledningerne helt op til blokken for at se om der er en ledning der er knækket men det var der ikke og modstanden som et på følerne nå helt til abs blokken.
Skal jeg købe en anden abs blok som har præcist samme nummer som den oprindelig som slet ikke kunne kommunikere? ?
Hej folkens
Tak til jer alle der gider at svare på mit spørgsmål.
Jeg har nu skiftet relæet der sidder på abs blokken og kan godt kommunikere med abs systemet. Jeg fik sådan en fra en audi A4 1.8T fra 99 og testeren siger nu at abs føleren hf. Mangler plus forbindelse/ eller åbnet kredsløb. Jeg har så skiftet føleren hf. Men den melder stadig samme fejl. Så tjekkede jeg alle følerne igen og fandt ud af at testeren læser hb. Som hf. Ved ikke om det skyldes at abs elektronik som jeg skiftede ikke har samme nr som den der sad på tidligere. Jeg har nu skiftet føleren højre bag og der er stadig samme fejl. Altså hf. Selv om jeg skiftede begge føler på højre side. Jeg har også pillet gulvtæppet ud og fulgte ledningerne helt op til blokken for at se om der er en ledning der er knækket men det var der ikke og modstanden som et på følerne nå helt til abs blokken.
Skal jeg købe en anden abs blok som har præcist samme nummer som den oprindelig som slet ikke kunne kommunikere? ?
Hej folkens
Tak til jer alle der gider at svare på mit spørgsmål.
Jeg har nu skiftet relæet der sidder på abs blokken og kan godt kommunikere med abs systemet. Jeg fik sådan en fra en audi A4 1.8T fra 99 og testeren siger nu at abs føleren hf. Mangler plus forbindelse/ eller åbnet kredsløb. Jeg har så skiftet føleren hf. Men den melder stadig samme fejl. Så tjekkede jeg alle følerne igen og fandt ud af at testeren læser hb. Som hf. Ved ikke om det skyldes at abs elektronik som jeg skiftede ikke har samme nr som den der sad på tidligere. Jeg har nu skiftet føleren højre bag og der er stadig samme fejl. Altså hf. Selv om jeg skiftede begge føler på højre side. Jeg har også pillet gulvtæppet ud og fulgte ledningerne helt op til blokken for at se om der er en ledning der er knækket men det var der ikke og modstanden som et på følerne nå helt til abs blokken.
Skal jeg købe en anden abs blok som har præcist samme nummer som den oprindelig som slet ikke kunne kommunikere? ?
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis