ABS kommunikation problem. Hjæææælp!!!

Hjæææælp. Jeg har lige købt en passat 3b5 1,9 TDi 115 hk. altså den ny motor type. ABS og bremse slidindikator lyser. Jeg har skiftet klodserne. når bilen holder stille og man løfter håndbremsen så virker lyset til håndbremsen ikke, men når man så kører (med håndbremsen ned) så begynder håndbremse lyset at blinke. og der står STOP på skærmen i instrument panelet.(ABS'en Lyser stadig) Jeg har lagt bilen på testeren, men der er ingen kommunikation med ABS systemet. Jeg har tjekket sikringerne og de virker fint alle sammen. testeren kan godt kommunikere med de andre systemer(airbag, indsprøjtning, komfort system,... osv) er der nogen her som kan hjælpe mig??
på forhånd tak.

Hjæææælp. Jeg har lige købt en passat 3b5 1,9 TDi... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Alle sikringerne er i orden også dem der er ind i motorrummet
Jamen jeg har målt modstanden helt op ved abs blokken og de ser alle sammen fint ud. Modstanden er ens på ledningerne for hver føler. Så det er faktisk ikke ledningerne fra følerne og op til blokken.
Er der nogen der ved om komfortmodulen har noget med ABS at gør?
nu har jeg også lige opdaget et andet problem. når man åbner fører døren så burde lyset i bunden af døren tænde, men det gør den ikke hos mig. jeg tjekkede pæren og den virker. Bilbatteriet aflader på mindre end to timer selvom bilen er slukke og alle lysene i kabinen er også slukket. jeg fandt ud af at der er plus i begge ledninger til stikket i døren, hvilket ikke burde være. jeg pillede så alt ledninger til fører døren og batteriet aflader stadig meget hurtigt. jeg mistænker nu komfortmodulet under gulvtæppet.
ABS blokken kan have smidt kodningen, dette sker engang imellem. VCDS eller Autocom testere kan gen-kode blokken til systemet.
På 3B kan bremser også udluftes elektronisk, dette kan også ske både med VCDS eller autocom, sikkert også andre diagnose apparater, men dette er de 2 jeg selv har benyttet. Og i min erfaring er Autocom faktisk bedre til det end Vagcom (VCDS).
Kommunikationsfejl ligger tit og ofte i en af disse 2 funktioner, har selv prøvet hvor blokken havde smidt koden og måtte gen-kode den, hvorefter problemet var løst. Men i forbindelse med dette problem havde vi fat i VW som fortalte at bilen skulle udluftes elektronisk, da dette var problemet. Det var det så ikke i mit tillfælde, men så fik jeg da oplyst om denne eventuelle løsning på problemet til en anden gang :-) jeg håber du har fået styr på problemet, det er jo noget tid siden du har skrevet indlægget, og det er nu lang tid at køre rundt med bremsefejl, ellers håber jeg at det evt kan hjælpe den næste der "googler" disse eventuelle problemer/løsninger.

Altmuligmand med speciale i intet
Hej Phjgaard.
Tak for svaret.
Bilen holder stille på garagen, men jeg har en texa tester. tror du bare jeg skal omkode den orginal ABS blok, som sad i bilen i starten?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis