Afslutning af gipsplader på åben hjørne?

Hej Alle,

Er der en måde at afslutte kanten af en gipsplade på en åben hjørne? (Se tegning)

Jeg tænkte på om der er en måde at styrke kanten af en gipsplader, så den ikke bliver beskadiget over tid

På forhånd tak!

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal bruge en gips hjørneprofil de fåes i forskellige udgaver i både pvc og alu
Skrevet af mfrost på 18-11-2015 13:42
du skal bruge en gips hjørneprofil de fåes i forskellige udgaver i både pvc og alu

 

Er det ikke for en ekstern gips into gips hjørne? Dette hjørne er inde et skab og går fra gips til træ?
Ville ikke ser lidt mærkeligt inde i skabet med PVC eller aluminium på indersiden, måske ikke den flottest løsning?

 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg forstår vist ikke hvad du spørger om.. men et udvendigt gipshjørne (og porrebeton) kan man med fordel montere en spartel kant der skrues fast og spartles sammen med vægen. Findes også i klæbeløsninger...
Jeg har dem selv på alle udvendige hjørner incl vindues og dørnicher, hvilket jeg er virkelig glad for.

Men prøv at google "spartel kant" eller "spartel skinne" så kan du se en masse forskellige typer incl nogle skinner der lukker enden på laden.

MVH Njord

MVH Njord

jeg er heller ikke helt med på hvad du mener, som jeg ser din tegning som et udvendigt hjørne hvorpå man montere en spartel profil og dernæst spartler den over

Hej Igen,

Jeg troede, at du mente noget som nedenstående billede.

Hvad jeg virkelig har brug for er en U formet spartelskinner bare at styrke enden og afslut gipsplader med, men jeg kan se du kan også få den slags.

Tak for hjælpen!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også