Hjælp til plantegning

Hej alle,

Min kæreste og jeg er igang med at kigge på hus, og har nu fundet et hus hvor alt er lige som det skal være (placering, tilstand, størrelse mm.), det eneste er at plantegningen slet ikke passer til vores behov. 

Udfordringer ved det nuværende er især at køkkenet ligger for sig selv, og at der er et opholdsrum, som virkelig bare er spildplads. 

Vi vil meget gerne have et åbent køkken/alrum, samt 4 værelser. 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Louise. Hvad er det præcist dit spørgsmål drejer sig om?

Mvh Mads
Jeg gætter på hun vil have et bud på en anden indretning af huset....
Men i og med hun "blot" ønsker 4 værelser og køkkenet skal have en eller anden sammenhæng med noget andet..
Ja så er der jo ikke meget at gå efter.
Ud over det, så kan jeg da tilføje at netop køkken, de to bad og baggangen er det der er sværest (teknisk og dyrest) at flytte i den pågældende indretning.
Så har du kun 50.000 at gøre godt med, så er det ikke disse rum du sal flytte eller modernisere, med ret meget andet end maling :-)

MVH Njord

MVH Njord
Ja, jeg ville meget gerne hvis der var kreative mennesker som kunne komme med bud på hvordan man kunne indrette et sådan hus.
Hvis vi ikke se på hvad det koster, og de eneste krav er at de to badeværelser og bryggers bliver.
Jeg synes stadig selv det er svært hvordan man kan fjerne/opsætte nye vægge, hvor man vil få åbent køkken og samtidig fire værelser.

Tja, nu er papir jo taknemmeligt 
Men ud fra din tegning kunne man jo gøre feks sådan her. 

Om det så kan lade sig gøre i forhold til bærende vægge, kloak, el, vand uden at skulle starte helt forfra, ja det kan jo kun besvares, ved at du får en håndværker ud og se det rent fysisk.Og det næste er jo så om der er pnege til det   

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har da lavet et hurtigt bud..

De 2 x bad er urørt. Væg og dør til baggangen er justeret lidt. Køkken er vendt rundt, men i samme område og gangen er fjerne / sammenlagt med et værelse til et køkken/alrum så det bliver et stort rum med lys fra begge sider. Alrummet er konverteret til et nyt værelse, hvor der i den ene ende er skåret et areal af til en gang, denne gang kan måske nok med fordel være åben ind til alrummet og få lys ind fra en tredie side...

Så her er der totalt 4 værelser (incl soveværelse), stue der er uændret, køkken der er vendt om og sammenlagt til et alrum, plus entre og to uændrede badeværelser.


MVH Njord
Annonce

Og skal du have 4 værelser plus soveværelse, kan du snuppe et stykke af stuen og gøre det til et værelse.

MVH Njord

 


MVH Njord

En variation med tre ret ens størrelse værelser et temmelig stor køkken alrum, og med en mulighed for fløjdøre mellem alrum og stue. Kan også laves i versionen med 4 værelser plus soveværelse..... Dog uden fløjdørene da det 4. værelse her skyder sig ind mellem alrum og stue.

Der er jo masser af andre muligheder... men disse er relativt simple, dog skal man lige sikre sig at spærene kan klare sig uden understøtningen fra de fjernede mure, eller understøøtte dem med en bjælke konstruktion på loftet.

Den del vil det nok være for vildt at gætte på hvordan man klarer uden detail kendskab til husets opbygning :-)

 

MVH Njord


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også