maling af glasfiber -"international" expert søges ;)

hej!

okay så.. jeg har en kajak, den skal slibes godt ned og repereres.. der hvor jeg bliver i tvivl er når jeg skal male den igen.. hvilke lag og hvilke typer maling i hvilken rækkefølge der skal bruges

der er i forvejen brugt 1K produkter, så jeg har tænkt mig at blive ved det.

jeg regnede med at skulle starte med nogle lag "pre-Kote" og derefter slutte af med nogle lag "toplac" ...

så kikkede jeg på dette link: http://www.yachtpaint.com/dnk/diy/produkter/startside.aspx

og blev i tvivl om jeg er igang med at springe et "inderste lag" over der er en primer ? som f.eks "primocon".. eller er det ikke nødvendigt på en kajak der trods alt bruger 90% af sit liv på land ... eller har jeg misforstået noget

 

på forhånd tak til experterne


Daniel
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Primeren er jo for at sikre den bedste vedhæftning, så den ville jeg ikke springe over..

Skal det være vandtæt så min 4 lag 2-k epoxy grunder. (til både der ligger fast i vandet)

Vi prøver igen, i morgen --

så du ville altså gi den 3 forskellige slags maling... 2k epoxygrunder, derefter 1k pre-kote og til sidst 1k toplac ?

men den har jo 1K maling på nu..så jeg kan ikke starte med at gi den et lag 2K epoxy.. (ville gerne undgå at skulle slibe alt helt ned til glasfiberen hvis det var muligt ...)

 


Daniel
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
men en primer som :
http://www.yachtpaint.com/dnk/diy/produkter/primere/primocon.aspx

og så precote og til sidste toplac .. eller er precote så unødvendig ?

Daniel
Nej jeg ville bruge primer og toplak.
Jeg nævnte bare epoxy, hvis det skulle være vandtæt, forstået på den måde, at den kan tåle at ligge fast i vandet.

Men det vil jo ikke være nødvendigt i dit tilfælde, når den står på land det meste af tiden.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også