Forlænger til Nilfisk kloakspuler

Hej kloge folk

Jeg har købt et hus med en meget lav baghave. Der er gravet dræn til en brønd hvori der sidder en pumpe med en flydeafbryder. Pumpen sender vandet igennem en ø20mm nedgravet plasticslange ca 35 m op til forhaven, hvor den ender i en brønd med vand fra taget.

Alt sammen meget fint, bortset fra at det relativt tynde rør stopper til i ildrødt okker. Jeg har forsøgt ar rense det med en Nilfisk højtryksrenser med en kloakspuler på, men den rækker kun 15m.

https://www.thansen.dk/vaerktoj-tilbehor/hojtryksrenser/ror-og-kloakrenser-15m-nilfisk/n-487812758/pn-487547594/

Jeg har haft slamsugeren på sagen, men det holdt kun et halvt år, så det er en lidt dyr løsning.

1) Kan man på en eller anden måde sætte 2 Nilfisk forlængere sammen, så jeg har 30 m?
2) Skal jeg igang med håndozeren og grave et 2" rør ned og vil dette ikke også gå til?
3) Kan man gøre noget for at der er mindre okker i vandet?
4) Andre gode ideer?

Jeg håber virkelig at I har nogle gode forslag da det er vildt frustrerende at have et hav i baghaven gang på gang.

Mvh
Nicolai
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var lige ude at kikke på min Nilfisk spuleslange, enden men spuledysen kan ikke skrues af, den er klemt fast.
Så umiddelbart ikke en mulighed at koble to slanger sammen.

Et to tommer rør vil jo nok også stoppe til over tid.

Måske du kan sætte en form for filter på/omkring pumpen, drænpumpen stopper jo nok også til indvending, og så pumper den mindre vand.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens.

Jeg var godt klar over at man ikke umiddelbart kan sætte de to dele sammen. Men måske nogle havde en lidt mere alternativ løsning til samlingen?

Jeg har selv spekuleret i at prøve noget filter, men jeg er ikke kommet videre med det. Hvilket materiale kunne det være lavet af?
Så skal du nok have fat i et firma, der kan presse slange fittings på, der er jo ret højt tryk på.
Ellers skal man jo selv til at improvisere noget pressefittings, der er jo heller ikke sikkert at sådan et firma har fittings der passer til en nielfisk slange.
Men ellers prøv at kontakte nielfisk, måske de har en billigere løsning.
https://www.nilfisk-alto.dk/da/Kontakt-os/Pages/Kontakt-os.aspx

Et fintmasket metalnet, såsom fluenet ville måske tage det værste okker.
Har du prøvet om en almindelig vandslange kan skylle sig vej igennem?

Vi prøver igen, i morgen --
Kan man komme til afløbsslange fra begge sider. for så mangler der kun ca. 5 meter midtpå. Det kan vel klares med en rense-bånd?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hej

Jeg har forsøgt den strategi uden held 😬
Så grav ned midt ledningen, og lav en samling du kan skille ad, så kan din nuværende kloak spuler jo godt nå.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis