Jonsered motorsav

Hej, jeg har en Jonsered Motorsav, som har fungeret fint indtil nu. Jeg saver i en stor stamme, og der har jeg den på siden. Pludselig vil den ikke trække igennem, og den dør nærmest, når jeg prøver. Det er så blevet et problem, der er ligegyldigt hvad. Ligeså snart jeg giver fuld gas, begynder den at lyde som om, den får for meget benzin og stopper. Den går ikke nødvendigvis ud, kun hvis jeg holder gassen på fuld inde. Den kan sagtens gå i tomgang og kan også accellerere lidt. Jeg har prøvet at skrue lidt på H skruen på karburatoren, uden held. Hvis jeg skruer den ud, dvs. gør at den får mere benzin, bliver det lidt bedre, men den dør stadig efter kort tid - ligegyldigt om der er belastning på eller ej. Jeg har kigget på tændrør, som ser fint ud (det er tørt og lysebrunt), renset luftfilter, og lige givet den et pust over det hele. Så har jeg også haft benzinfilteret oppe og det ser også fint ud, hverken ødelagt eller stoppet til, som jeg ser det... Håber, at I kan hjælpe, ellers må den til mekanikeren. TAKKER


Træt af ting, der ikke virker ;-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fjernet den plastik tap, på H skruen, så den kan skrues mere end en halv omgang rundt. Så er der kæden, den er hverken for stram eller løs.

Træt af ting, der ikke virker ;-)

Når tændrøret er lysebrunt og ikke hvidt, formoder jeg stoppet ikke skyldes at stemplet har været ved at sætte sig.

Men har du problemer med saven ikke vil tage gassen fra tomgang er det "L" skruen du stille på. Det kan skyldes skidt i karburatoren så du bliver nok nødt til og foretage en adskillelse og rensning. Måske et nyt membramsæt hvis saven er mere end 4-5 år. Når du samler karburatoren igen stiller du "L" og "H" skruerne 1 omgang fra bundstillingen. Den resterende justering foretages efter opstarten. Er du i tvivl om proceduren med opjustering af blandingsskruerne, spørger du bare. 

Pøj pøj.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis