Lukke integreret garage

Hej! Min kæreste og jeg leger lidt med tanken om, at skulle købe et hus. Dog kunne vi godt tænke os at lukke en eksisterende integreret garage af, da den alligevel er for smal og det kunne være rart at få mere græsplæne.
Men kan det overhovedet lade sig gøre, hvis vi får de rette tilladelser? Ærligt, så har vi intet undersøgt endnu, men der er vist noget med m2.
Garagen er under huset og der skal derfor både støbes sokkel og mures op. Murstenene kommer nok aldrig til at matche huset, men der kan man smække nogle planter foran. Derudover fjerne fliser og fylde jord i nedkørslen, så den bliver plan med græsplænen.
Men hvordan? Og isolering?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil du beholde rampen ned til garagen i kælderen?
Hvis du vil det kan du jo ret enkelt bygge et vindues / dør parti ind i hullet og fx beklæde dette emd træ eller fibercement plader eller fx skiffer. Det vil adskille sig fra den øvrige bygning.
Men når man ikke kan få det til at være 100% sammenfaldende, så hellere lave det så det er markant anderledes.
Det giver det bedste og mest ærlige look.

Kælder kvadratmeter tæller ikke i bolig arealet, så det er ikke her du kommer i problemer :-)

MVH Njord

MVH Njord

Jeg har en ven der netop har lavet et vindues parti, og en dør. Men så beholder han rampen, og får naturligvis ikke mere græsplæne. Men et dejligt værksted.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis