boreskabelon til skjulte samlinger (pocket hole)

Hej

Er der nogen der kender en danske butik der forhandler en boreskabelon til dette. I stil med den på billederne. 

http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/th/content_26/Q4_2008/KREG_R3-1-lg.jpg

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Wolfcraft laver en kopi, der så vidt jeg husker, kan købes i Bauhaus. Den "rigtige" Kreg Jig kan dog købes i både Tyskland og England uden problemer. Jeg har selv en K5, jeg har købt her: https://www.gerschwitz.net/kreg-tool/hilfsvorrichtungen-taschenlochbohrsystem/taschenlochbohrsystem.html

Et godt sted at starte, er den tyske Ebay, der er mange forhandler at vælge imellem. Fragten er også ofte lavere end PostDK's. Jeg ville rigtig gerne handle herhjemme i DK, men det sløje udvalg tvinger mig som oftest til at kigge i udlandet.

Med venlig hilsen

Anders

Men er der ikke noget med at den rigtige bruger tommer(amerikansk opfindelse) og derfor skal du så også bruge tomme bor(foruden at de vist også skal være ekstra lange, for at kunne bruges med jig'en), for eller bliver der slør.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der bruges ganske rigtigt bor i tommemål, men da de er forsynet med en ekstra borespids, kan man alligevel ikke bruge standardbor.

Med venlig hilsen

Anders

Men der findes da almindelige træbor med spids i mm størrelser 
 

det er mere længden på boret og diameteren på jig'en der vil give problemet 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det der er teknikken i forhold til boret er at det har en mindre diameter på de første ca. 20 mm Så bliver der "boret for" til skruen, og samtidig bliver der plads til skruens hoved i den øverste del af huller.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis