Tørretumbler til fugtig kælder -aftræk eller kondens?

Vi skal have købt en tørretumbler som skal stå i kælderen, men vi er ret meget i tvivl om det skal være én med aftræk eller en kondenstumbler. Kælderen er åbenbart ret fugtig...i hvert fald det rum, tørretumbleren skal stå i. Gyrometeret når let op på 75-80% på denne her årstid, hvis vi ikke hele tiden lufter ud!! Så det taler lidt for aftræk, men aftræksmaskinerne er jo ikke så miljøvenlige og desuden sværere at installere, da vi så skal have lavet en udgang gennem muren. Men en kondenstumbler vil vel bare bidrage til fugten, hvilket er usundt for huset og dets beboere. Eller vil det være ok for indeklimaet, så længe vi husker at lufte godt ud?

Nogen der har en mening om det?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bagutte og velkommen til LDS.

Jeg skiftede fra aftræk til kondenstumbler i vores bryggers. Selvom jeg valgte en af de dyre modeller som afgiver mindst fugt, så bliver der meget fugtigt og varmt i rummet. Varmen er selvfølgelig fin i kælderen, fremfor at smide det ud i det fri via aftræk. Jeg har ikke prøvet at måle fugtigheden, men jeg tror ikke det vil være optimalt i en kælder som i forvejen er fugtig.

Hvis det er meget besværligt at lave aftræk, kan du overveje at købe en affugter, som du tænder når tumbleren kører. Det kender jeg en anden der har gjort, fordi der ikke kunne laves aftræk.

PS: Min tumbler er 6 år gammel, så der kan selvfølgelig være sket noget siden mht. lavere fugt.

Mvh. AllanE
Mange tak for input! Det lyder til at vi skal have undersøgt hvordan vi får lavet aftræk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis