Flamingo fas på væggen

Hejsa.

Jeg har et gammelt fyrrum hvor den ene væg er en ydervæg. Jeg overvejer lidt mulighederne i det. Er det meget dumt at gøre på følgende måde. Tænkte at bruge noget montagelim til at lime flamingopladerne direkte ind på murstenene. Herefter spartle revnerne mellem flamingopladerne, og så en beklædning. 

Ville det skabe nogle fugtproblemer/kondensproblemer at gøre på denne måde? Jeg tænker mest at når man isolere med rockwool skal der være de 5 mm mellem væg o rockwool bats. Det kommer der ikke med denne måde ift. flamingoen. Man kunne selvfølgelig give det en god klat lim, så der kom lidt luft mellem flamingo og murstensvæggen?

Mvh Mads

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må slet ikke være luft imellem isolering og væggen. der ville kunne dannes fugt imellem der. Så isoleringslaget skal være fuldstændig tæt til væggen. jeg ville nok fuldklæbe flamingoen med fliseklæb og en tandspartel med store tænder.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hvor skal pladerne klæbes op?

Er det i det hele taget lovligt med polystyren? Så vidt jeg ved er det kun når det er indstøbt, eller mod jord? Eller har du en anden vinkel på det DSB?

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også