Flytte Danfoss temperaturføler

Jeg har en temperaturføler koblet til min Danfoss radiatortermostat. Jeg vil gerne flytte temperaturføleren, men den sidder godt fast, og jeg ved ikke, hvordan man skiller den ad/får den løs. Er der nogen, der har erfaring med sådan en sag og kan fortælle mig, hvordan jeg gør? Se fotos.

 

Er der i øvrigt nogen, der ved, om jeg helt kan demontere temperaturføleren fra termostaten, sådan at det bare er "termostaten selv", der mærker rumtemperaturen?

 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan vippe låget af med en skruetrækker. Under den sidder føleren, og under føleren sidder en skrue som holder den på væggen.
Du kan sagtens købe en ny termostat som ikke har ekstern måler på. Men ikke afmontere den nuværende måler fra termostaten.

Morten
Hej begge,

Tak for svarene. De hjalp mig til at skille fjernmåleren ad. Og nu ved jeg, hvad jeg skal gøre, hvis jeg skal udskifte den.

Hej Lars
Du kan flytte føleren hen under radiatoren så den virker på luften der skal varmes op.


<p>&#160;</p> <p><strong><em>&#160;&#160;&#160; KH</em></strong></p>

Hej igen,

Jeg har nu besluttet mig at skifte termostaten ud med en Danfoss Living Eco, så den selv kan skrue ned om natten og når vi er på arbejde.

Akjeldsen, du skrev, at jeg skulle dreje radiatorventilen 90 grader, inden jeg monterer den nye termostat.

Kan jeg selv gøre det nemt uden at skulle ud i pakgarn og fedt og uden at gøre samlingen utæt? Gør jeg det ved at løsne omløberen til højre (se vedhæftet foto med rød markering), dreje radiatorventilen 90 grader og derefter stramme omløberen igen?

Jeg har heldigvis en stophane på tilløbet til radiatoren, så jeg kan lukke af for vandet, inden jeg starter.

Mvh

Lars


 

Du er også nødt til at have en stophane på afgangen fra radiatoren, der er jo ca samme tryk på fra afgangssiden.
Da du løsner ventilen i forhold til bøjningen, så vil det være en chance at tage, - måske er det stadig tæt, men det er langt fra sikkert.
Men kan du lukke af før og efter radiator, så er det også en lille opgave at skrue den helt af og pakke den om, MEN pas ikke at spilde noget vand, det kan være frygteligt sort og uendelig svært at få vasket af igen.

Du skal så også lige være sikker på at ECO Living termostaten passer på din ventil, ellers skal den jo skiftes alligevel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis