Dampspærre - hvor tæt skal den være?

Hej alle.

For at være sikker på at vores dampspærre blev opsat ordenligt har vi fået professionelle til det. Aftalen var at de skulle opsætte den, så vi ikke skulle tænke på det, og så vi derefter blot skulle opsætte forskalling og gipsloft.

Nu skulle vi så i dag til at opsætte forskallingen og kontrollerede så dampspærren for lige at se om den var ordenlig. Her er vi kommet noget i tvivl. En dampspærre kan selvfølgelig aldrig være 100% tæt, men vi synes nu alligevel at det ser uordenligt ud.

Hvad synes i? Her er nogle eksempler på arbejdet der er udført: http://imgur.com/a/2CfKU

Dbh.
Morten

Hej alle. For at være sikker på at vores... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MLU på 31-12-2015 08:30

Hold da op. Er det virkelig tømrere der har udført dette?

Mange steder binder tapen slet ikke til muren men alle de steder klammer og søm stikker ud burde de som minimum have sat en ny firkant op med dampspærre og tapet uden om.

Noget andet er, at du har en ledning der kommer ned for loftet og for mig at se ser det ud som om de blot har tapet rundt omkring den. Der skal bruges gennemføringskraver til sådanne noget. En firkant der tapes sammen med dampspærre og så er det noget tykt gummi kabler trækkes igennem. Ikke det der.

Et andet sted har de brugt så meget tape at man skulle tro de var gået tør for dampspærre...

Jeg ville tage en snak med dem for det der holder ikke..

Enig - det er da det værste klamphuggeri jeg længe har set !

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

@Janus007: Håndværkerne var umulige at kontakte efterfølgende. Vi overvejede en klagesag gennem bygningsgarantien, men da det ville tage mere end 6 måneder, fik vi i stedet nogle andre til at komme og rette op på det (efter grundet tjek på trustpilot). Det gjorde de så også fint og vi kan nu komme videre med projektet :-).

I den forbindelse burde jeg nok også advare andre mod firmaet: http://www.morten-mikkelsen.dk/ så de ikke kommer ud for det samme.
AlanE admin har lavet en hjemmeside hvor man kan gå ind og give de forskellige byggefirmaer en karakter og kommentar. Det vil være en god ide at gøre hvis det er.

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis