Solerventi sv30 i varm kælder

Hej derude

Jeg har en 80 kvm opvarmet kælder, hvor jeg overvejer at få sat en solarventi sv30 op, men nu er jeg i tvivl om det er en god ide. Kælderen er bygget at to omgange hvor vi har værelse og badeværelse i det nye del og værksted i den anden del. Vi tørre tøj og går i bad på badeværelset og det giver selvføgelig en del fugt. Vi har størst problemer med fugt i den gamle del, men generelt er der lidt en dårlig og fugtig luft dernede. Vi lufter ud og har en affugter til at køre en gang imellem.

Vi havde en mand ude fra Solarventi og han sagde det kunne være en rigtig god ide at sætte sådan en op. Jeg er imellemtiden blevet meget i tvivl. Har en kollega der har fortalt at de larmer rigtig meget og de giver træk igennem hele område og det er vi ikke så vilde med. De skriver også at den giver varme, men det kan jeg læse er meget begrænset hvad der er af erfaringer med det.

Er der nogen af jer der har erfaringer med Solarventi?

Hvad gør man eller?

Mvh. MIchael

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har 2stk SV7'er. En i garagen(på 7år) og En i udhus (på 6år)
Ja du kan høre blæseren, specielt når solen er mest på !
Træk: hmm pas, det syntes jeg ikke er et problem, den i garagen har jeg diffusor foran så der er bestem ikke træk.
Ja de varmer, vores sv7'er hæver temp. ca 15-20 grader. dvs har du 0grader uden for så giver de 15-20 grader alt efter sol-styrke og placering.
En SV30 hæver nok temp noget mere (følger der ikke en regulator med til den?)
Jeg er glad for vores, specielt om vinteren holder den udhuset frostfrit og tør luft. garagen er tør luft målet.
Jeg lavede dog en "kopi" med øldåser (beskrevet her i forum) som er mere effektiv en Solarventien.

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Jo der er regulator med til den. Tænker bare der er stor forskel på at sætte den op i garage/udhus og sætte den indvendig i huset. Vi har jo opvarmet kælder hele året og bruger det meget.

Har søgt rigtig meget på nettet, men enten er der ikke ret mange der bruger solarventi, eller også er der bare ikke ret mange der har skrevet om brugen af den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis