Drejebænk edm 350 Rotwerk

Har denne Rotwerk edm 350 med en treklo på 100mm.Er der nogle der har en god fidus om hvordan man spænder noget firkantet op i den,nu ikke noget om at jeg skal købe en firklo :-)  på forhånd tak


J.J.Larsen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke så nemt i en treklo, man det kommer jo ikke til at "løbe" man kan rette lidt op på det ved at ligge noget imellem den ene klo og emnet.
Alternativt kan du fremstille en spændebøsning, der har et firkantet hul, og så slidse den op, så den kan klemme om det firkantede, når den spændes op i trekloen. (en opslidset  bøsning med et rundt hul kan også bruget)
Du kan også bore pinolhuller i det firkantede, og så dreje mellem pinoler...


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svaret, tænker på hvad metode jeg vil bruge.På youtube har jeg set en metode et 3" nedløbsrør hvor der skæres en skive på 30 mm bredde hvor der bores 4 stk 6 mm maskinskruer i kryds ,så det virker som en 4 klo tror du på den metode? Man skal jo så centrer skruerne,lidt langsom metode måske, men så kan man jo bruge den en anden gang

J.J.Larsen
Ja der findes mange kreative metoder, men vær opmærksom om de giver en stabil opspænding.
Det skal nok være mere gods end der er i et nedløbsrør, hvis du lave sådan en ring, med gevindhuller og bolte.

Vi prøver igen, i morgen --

Når jeg har haft brug for at få noget Mærkeligt monteret i drejebænk, har jeg taget et stykke aksel eller emne rør og svejset på den ene side. Så kan man starte ud derfra. Eller hvis det ikke er alt for store emner, bore hul igennem og lave M 12 gevind. Skrue en stump gevindstang på, og 2 - 3 møtrikker oven i hinanden. Så kan treklo angribe der. Men så må man kun køre i gevindets spænderetning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ja. de alle nødløsninger. i en drejebænk. er god i snæver vending med tre klo. men det er bedst med fire klo. hvis man skal dreje mange emner. af firekantede jern eller andet matrial.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis