El udtag 400 v ?

Hvordan finder jeg ud af om jeg har 400 v i min lejlighed. Årsagen er at jeg gerne vil købe et induktions komfur som kræver dette. Vi har et gas idag som bruger 200 v.

Se vedlagt foto.

 

 


amk
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Tag et billede af hele sikrings skabet. Der du har der er hfi relæer, det viser ikke meget.

Men jeg vil næsten påstå der er 400 volt i de fleste hjem.
Bare fordi der måske sidder et polet relæ betyder det ikke nødvendigvis at der er flere faser inde. Der kan jo være sløjfet med den samme fase Men vil dog tro du har 2-3 faser inde. Der er ikke mange lejligheder tilbage hvor man stadig kun har 1 fase inde. Men der er kun 1 måde at finde ud af det på, og det er ved at tage låget af tavlen, og måle. Så hvis ikke du har en spændingstester, eller et multimeter, så kan det være svært at finde ud af.
Velkommen på LDS
Prøv at tage låget af, og tag et billede der lægges op her. Det skal være med lidt mere oversigt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

udfra de sikrings grupper er det 230v automat sikringer.
at hpfi/hfi relæet er 400v behøver ikke betyde der er en gruppe på 400v i brug men 230v grupperne kan være fordelt på de 3 faser.
 

prøv og tag billederne på den anden led så alle sikrings elementerne kommer med og gerne et lidt større billed.

gSkrevet af Bent Andersen på 14-11-2015 15:03

Det er i hvert fald et 3-faset HPFI relæ.
Og den halve automatsikring man kan se til venstre er nok også trefaset.
Så ja, jeg vil mene du har 400 V.

Bent.

 

hvis du kigger efter står der 230v på denne automat sikring 

 

Hvis du kan pille låget af tavlen, og tage et stort billed. Du kan dreje de 4 plastic skruer der holder låget, også er det lige til at pille af.
og når låget så er afmonteret, så rør ikke noget derinde.

Nu har jeg åbnet kassen er det muligt og se om det er 400v ?

 


amk
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis