El udtag 400 v ?

Hvordan finder jeg ud af om jeg har 400 v i min lejlighed. Årsagen er at jeg gerne vil købe et induktions komfur som kræver dette. Vi har et gas idag som bruger 200 v.

Se vedlagt foto.

 

 


amk
Hvordan finder jeg ud af om jeg har 400 v i min... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ud fra det har du kun 230 volt. Der kommer kun 2 ledere nedefra (oppe fra på billede) og op til HPFI.
Men der er stadig en chance for at det er under måleren. Men der kan du ikke pille noget af for at vise os, det er plomberet.

Jeg kan se at du har en nyere måler. Der er sikkert et sted på display hvor der står L1-L2-L3 Er de markeret alle 3 så har du 3 faser. Er de ikke er der stadig en chance, og du bliver nødt til at tage fat i elektriker, eller måske vicevært. Måske ved han noget om det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvad sker der med de små billeder? Er det dig der har lavet dem små, eller er det lav det selv siden der driller, det er jo ikke til at se noget :p
Men ja det ser ud til du kun har 1 fase oppe som ev elmand goså siger.
Du må høre viseværten, om hvordan reglerne er. De fleste komfuer/kogeplader idag bruger jo 400V. (selvom de fleste også godt kan nøjes med 230v) Så snak med viseværten og hør om det muligt de kan få en elektriker til at ligge en fase mere ind, eller om du selv skal bekoste det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis