Diesel startproblemer

Hej med jer

Min Ford Everest 2,5 tdi, er begyndt at have voldsomme problemer med at koldstarte om morgenen. Men kun om morgenen - een gang startet, så er der ingen problemer resten af dagen. Det startede for en måneds tid siden da jeg var på tur i bjergene (2500 meters højde) og der var lidt halvkøligt (15 grader). Efter vi kom ned fra bjergene har der ikke været problemer, indtil for en uge siden og nu kan jeg dårligt starte den om morgenen. Det skal siges at temperaturen her hvor jeg bor, indtil nu i år ikke har været under 25 grader - så det handler altså ikke om KOLD start.

Når jeg forgløder og prøver at starte sker der intet og gaden bliver dækket af hvidlig røg der stinker. Når jeg så får liv i den efter 3-4 forsøg kommer der endnu mere røg (sort) og motoren går herefter helt normalt resten af dagen. Ikke noget med mindre power eller andet der kunne indikere dieselfilter, luft i systemet eller andet ........... nogen bud på hvad det kan være ?

Bilen er 5 år gammel og har kun kørt 70,000. Det er min fjerde 4x4 diesel og jeg har aldrig oplevet problemer af den art før .....

på forhånd tak

Jens

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er noget der kan tyde på dine gløderør, eller spændingen dertil (sikring), er smuttet. Du må prøve og måle dig frem (spænding på rørene og hvis ok, hvor stor modstanden i dem er), eller få et værksted til og kigge på dytten.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det kunne godt lyde som om det er en (eller flere) dyse der er utæt. Hvis den står og drypper ganske lidt diesel ned i cylinder henover natten, vil den ha' svært ved at starte.
Jeg har selv samme udfordringer, men har held med at holde den kørende med lidt diesel additiv og dyserens gennem indsugningen...
Jeg har netop lige givet min en kur pga. anden fejl og det har hjulpet på begge dele...

 

Hej med jer
Og tak for svar. Jeg tjekkede sikring mv til gløderørene og alt var fint. Så jeg tog den på værksted og bad om at få dem skiftet og det var det. Nu starter den kvikkere end den nogensinde har gjort før, så jeg tænker at der har været et/flere gløderør der har været defekte i den tid jeg har haft dytten (brugtkøb).
Problemet her i Vietnam er sproget, så det er altid godt selv at have en rimelig diagnose på forhånd, så man kan tegne og pege på værkstedet ;-)

Hilsen
Jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis