Varme Legme

Jeg læste herinde at hvis en vaskemaskine slår hfi fra så kan det være varmelegmet. Hvordan kan jeg få sådan en fætter her ud og hvor kan jeg købe en ny?

Tak

Jan Mikael
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

http://www.nettoparts.dk/shop/varmelegeme-siemens-vaskemaskine-13329p.html Det er det varmelegme som passer til din model.

har ikke lige kontrolleret, men er ret sikker på de stadig er de billigste. Var de i hvert fald da jeg kiggede for 14 dage siden.

Du kan prøve at hive de 2 yderste stik fra. Det er strømmen til varmelegmet. Prøv så at kører en vask, og slår den ikke fra der, ja så må det jo være varmelegmet der er skyld i at HPFI slår fra.

Du kan også prøve at ohme det, hvis du har et multimeter. Du måler på de 2 samme klemmer, som strøm stikkene sidder på. Pil dem af, så du kan komme til at måle på de 2 ben. Du skulle gerne få et resultat der hedder 26,45 Ohm. Hvis den viser uendelig / 0 ohm Så er varmelegmet dødt. Men det burde så være sikringen, og ikke dit HPFI relæ der gik 

..og der skal som regel tages godt fat med en tang (efter at møtrikken i enden er løsnet) for at få det gamle varmelegeme rykket ud af vaskemaskinen grundet kalk - har jeg erfaret nogle gange. ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis