Værdi af et badeværelse i en lejlighed

Jeg har en ejerlejlighed på Frederiksberg, som mangler de basale ting, som ordentligt køkken og et badeværelse.

Inden jeg fortsætter mit store projekt omkring badeværelse og køkken, vil jeg meget gerne høre hvad jeg kan forvente af værdiforøgelse på hele lejligheden ved at lave komplet vådrum med afløb, bruseniche, fliser på væg, klinker på gulv mv.. Alternativet er at "friske" det rum som toilettet, efter at have revet et par vægge ned :wink: , nu står i op med tapet og vinyl på gulvet og derefter købe en brusekabine.

Rummet er ca. 4½ kvm stort, så det kunne blive et flot badeværelse, som jo desværre også koster væsentligt mere end alternativet (regner med at kunne gøre det for 50.000 kr).

Spørgsmålet er, altså om det kan betale sig.

Mvh.
AllanE

Mvh. AllanE
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har selv stået i samme overvejelser får nogle år siden i Århus.
Egentlig kunne du spørge en ejendomsmægler, men det er min klare overbevisning at en ordentlig grundig renovering med opførelse af et godt badeværelse og køkken afgjort kan betale sig. Hvis du kan lave et badeværelse med lidt håndværker hjælp til det lovpligtige, som er i orden til 50,000 kr vil jeg mene, at værdiforøgelsen af din lejlighed er som minimum svt det beløb som badeværelset ville have kostet, hvis håndværkere skulle have lavet det hele. muligvis mere
Udover værdiforøgelsen er der jo også glæden ved disse nye rum mens du selv bor der.
Glem ej heller den ubeskrivelige glæde der er ved at lave godt LDS-arbejde ( blev det lidt for kvalmt her til sidst?)


mvh Anders
Hehe, ja, lidt LDS-arbejde har nu en hvis charme smile

Jeg har også en ide om at det vil kunne betale sig, men ville meget gerne høre nogle konkrete ekspempler, hvis de findes.

Men du har nok ret i at det er vejen frem at kontakte en ejendomsmægler i området. Det vil jeg gøre, men vil stadig gerne høre andres erfaringer.

Mvh.
AllanE

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har renoveret mit gamle bad inden jeg solgte mit hus for et par år siden.

Dette bad var heller ikke stort ca 5 kvm. Brune kedelige fliser og et gammelt indmuret badekar der havde fået et par hak i emaljen. Og en vask der var skruet op på vægen.

Jeg smed badekaret ud og hev fliserne ned. Dampede tapeten ned der var fra ca 1,8 m og til loftet. Gulvfliserne blev også hakket op.

Hvor badekaret tidligere havde været støbte jeg nyt gulv, lod fulvarmen være efter at have kontroleret at kobbererørene så fine ud.

Og opbyggede en væg i multiblokke og vupti en brusekabine var skabt.
Den blev naturligvis vådrumsbehandlet efter forskrifterne. En anden multiblok væ blev rejst men kun i 1 metershøjde. Mellem den og brusekabinen satte jeg 3 stk 30 cm skabe og monterede en træplade som bordplade 60 cm dyb og skar en porcelænsvask ned i midten.

Hvide fliser på væg fra gulv til loft over det hele og en grå flise på gulvet.. Et stort arbejde men nemt nok egentligt. Nye amaturer til bad og vask. Det gamle toilet blev genanvendt, det fejlede jo ikke noget.

I alt kostede det kun omkring 13-14.000 og en masse arbejde. Skabene var 2. sort men lågerne udvalgt osv.. så bliver det billigere..

Jeg er ikke i tvivl om at mit 70'er hus havde været usælgeligt uden det nye bad.. og værdien er i mit t ilfælde mindst 50.000,-

Huset tog ca 3 måneder at sælge men blev solgt til den første der så på det og næsten til prisen, køberen var i øvrigt bygnings ingeniør.

MVH Njord
Jeg solgte min lejlighed i københavn i december. Der var bare et lille toilet uden håndvask, en brusekabine i soveværelset og et gammelt køkken. Jeg solgte til en håndværker,( som ville sætte lejligheden i stand med henblik på videresalg) for 850.000.
Nu er lejligheden til salg for 1.060.000, for nu har den nyt badeværelse + renoveret køkken.
Så jo, jeg mener klart det kan betale sig at sætte i stand, hvis man kan lave det selv.
Hej....
Det kan altid betale sig at sætte køkken og bad istand, især Badeværelse for hvis du ser div. programmer så som flytteklar, og roomservice så kan man jo nogle gange tage sig til hoved over hvad de har som begrundelse for ikke at købe et hus eller en lejlighed og det vidner lige så meget om hvor mange der ikke kan se muligheder i en bolig...
så hvis du netop har en lejlighed som også er lidt en investering så skal tingene bare være iorden
LDSer kan næsten altid se en mulighed i mange ting og de vil aldrig købe noget der er færdig lavet for de vil have mulighed for at sætte deres eget præg på boligen
hvor imod dem der er udstyret med ti tommelfingere og som ikke kan se mulighederne i en bolig gerne betaler ekstra for at tingene bare er i orden og hvor man har tage beslutningerne for dem
men en ting er meget vigtig, detaljer ,detaljer detaljer man kan ikke sige det mange gange nok for lige meget hvor meget du så end har lavet i en bolig så ser folk det ikke hvis der mangler et stykke fodpanel for så retter de blikket mod det og kan ikke overskue hvordan de skal få det lavet og af en eller anden grund så har folk en frygt for at skulle lave et bad eller et køkken "for hvor skal vi så være mens det bliver lavet" samt det at når man tager et lån til en bolig så gider man ikke spekulere på hvor mange penge man skal ud og låne ekstra for at få feks. et bad lavet
og når du netop har en lejlighed på Frb. så er det en bestemt type mennesker der køber en lejlighed der idet at der er en hvis form for prestige at bo på Frb. og mange børne famillier vælger at bo på Frb. pga. deres pladsgaranti og de kan ikke og har heller ikke muligheden for at gå igang med sådan et projekt
og når du siger at badeværelset ikke er så stort så skal den bare have alt hvad den kan trække for det gør ikke den store økonomiske foreskel om fliserne koster 200 kr eller 700kr for du skal ikke bruge så mange af dem og du kan helt klart se forskel på det færdige resultat
dette er bare et lille råd fra en som har lavet en del lejligheder i kbh. i sit korte liv og som griner hele vejen hen til banken...

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
... Og hvor har du ret "Bjørnen" !

Mvh. JørgenE
Ja helt galt er "bjørnens" betragtninger jo ikke. Men jeg er ikke nødvendigvis enig i at det ikke betyder meget hvad materialerne koster ( flise pris på 200-700 kr/kvm ) Du har selvfølgelig ret i at der er forskel på udseendet, men der er trods alt også forskel på hvad der er investeret.

Min opfattelse af "renovering med salg for øje" er at man skal anvende gedine materialer og vælge en stil der tiltaler mange, altså ikke noget meget specielt... Men meget gerne med nogle lækre detaljer og at man skal passe på med farver..

Se bare helt solgt... Det koncept kunne ligeså godt hedde: ryd op - smid ud - mal hvidt ! Og der er meget rigtigt i det, "varen præsenteres bedst når der er rydeligt, og størst ser det ud når der er smidt ud og malet lyst... Og vi vil næsten altid gerne have mere end vi har råd til af plads..

Så mit råd i den sag er at finde nogle lækre detaljer og fremhæv disse og lav resten gedint uden at det behøver være prangende..

Jeg er da også sikker på at det er lettest at få prisen for noget der ikke lige kan sættes en finger på.. Som køber er man nok ikke klar på hvad det vil koste at lave en renovering hvis den har en vis størrelse.. Og man er ofte ikke klar til det mentalt.. Og så kiggerd e fleste vel på hvad kan vi sidde for ? og med det tal i hovedet forsøger man så at få det bedst mulige i det område man gerne vil bo.. Hvis der så skal ske noget med huset/lejligheden - ja så er der jo ikke nødvendigvis plads i budgettet.. Og valget bliver noget andet, ellers skal prisen presses så der er plads til at lave forbedringerne inden for den oprindelige pris...

MVH Njord
Jeg skrev, at det kan betale sig at sætte sin lejlighed i stand. Men der er da også andre ting der spiller ind. Bl.a solgte jeg min lejlighed på en uge, og jeg har også grint hele vejen ned til banken ( ta´den Bjørnen biggrin ), for den håndværker, der nu har lejligheden, har haft den til salg i et halvt år.

Så der er altså også en risiko, for at man ikke kan komme af med "skidtet", fordi det er blevet for dyrt.

Men hvis jeg selv kunne have lavet et badeværelse, havde jeg nok gjort det,( men havde så nok ikke solgt på den ene uge :lol: )
Haha, fed diskussion til hsitoriearkiverne... Nu er der noget finanskrise; så er der andre boller på suppen... suk:-))


kh. hilsen Mr. GDS 0
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også