Ledning til spot

Dette er måske en tåbeligt spørgsmål - men jeg er sgu en smule usikker

Jeg overvejer lidt at købe et loftspot ala dette: 
https://www.astrolighting.co.uk/products/6058-montana

Altså et spot der monteres på loftet. Mit "problem" er at der ikke er lampeudtag/ledning, der hvor spottet skal placeres. Ud fra manualen ser det ikke ud til man kan koble en ledning til - og føre det ud fra selve der hvor man kobler ledningen til lampen. 

Hvad er normal "procedure" at gøre i sådan et tilfælde? Få en eletriker til at fiske en ledning i gipsloftet fra det nærmeste lampeudtag til et hul, der laves hvor spottet skal placeres? (Nærmest ligger cirka 2-2½ meter væk). Eller bore et hul i "huset" på lampen - og simpelthen trække en ledning ud fra lampen og hen til udtaget? Er sidstnævnte en lovlig installation ikke mindst?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af phpgeek på 11-11-2015 19:31

Dette er måske en tåbeligt spørgsmål - men jeg er sgu en smule usikker

Jeg overvejer lidt at købe et loftspot ala dette: 
https://www.astrolighting.co.uk/products/6058-montana

Altså et spot der monteres på loftet. Mit "problem" er at der ikke er lampeudtag/ledning, der hvor spottet skal placeres. Ud fra manualen ser det ikke ud til man kan koble en ledning til - og føre det ud fra selve der hvor man kobler ledningen til lampen. 

Hvad er normal "procedure" at gøre i sådan et tilfælde? Få en eletriker til at fiske en ledning i gipsloftet fra det nærmeste lampeudtag til et hul, der laves hvor spottet skal placeres? (Nærmest ligger cirka 2-2½ meter væk). Eller bore et hul i "huset" på lampen - og simpelthen trække en ledning ud fra lampen og hen til udtaget? Er sidstnævnte en lovlig installation ikke mindst?

 

Din lampe er beregnet til at montere på et lampeudtag, så få elektrikeren til at lave et lampeudtag og monter dine spots på det.

 

 

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis