Hvem har erfaringer med kalkspalter

Er alt kalk i brusenichen fortid, hvis jeg installerer en kalkspalter på hovedvandforsyningen?


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej! Jeg har ikke oplevet nogen effekt af kalkspalteren.

Vi har godt nok MEGET hård vand her, men selvom der sidder en kalkspalter renser jeg ofte for kalk i både bruseniche, elkedel, vaskemaskine, badeforhæng osv. osv. Og ideen om, at man "bare kan tørre kalken af med en klud" pga. kalkspalteren holder ikke. Der skal kemikalier til

Jeg ved ikke om effekten er anderledes, hvis man ikke har så hårdt vand.

Mvh. AllanE
Hvis du googler spørgsmålet vil du se, at der er delte meninger om effekten. Nogle oplever en forskel, andre oplever ingen forskel, og andre igen oplever effekt i en periode.
Jeg er ikke stødt på nogle forhandlere, der lover en reel "fuld tilfredshed eller pengene tilbage"-ordning. Så længe de ikke gør det, er jeg af den opfattelse, at de ikke tror nok på deres eget produkt. Hvis man skal sælge et relativt dyrt produkt og primært anvender teori og kundeerfaringer som dokumentation for effekten, så skal man gøre noget ekstraordinært før jeg tør smide mine penge der.
Hvis resultaterne var så fantastiske som sælgerne lover, så havde forsynings selvskaberne nok sat det på deres afgangs ledning, så alle slap for kalk.

Jeg kiggede også på det engang, men efter at have googlet lidt rundt og læst om det, så droppede jeg det.

Enig med Illsher, hvis der var en mekanisk metode, der virkede ville forsyningsselskaberne jo have taget det i anvendelse for længe siden ikke mindst af samfundsøkonomiske grunde. Forsyningsselskaberne bruger kemi. link

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis