beton-look på laminatbordplade

Hej LDS.

Vi har en laminatbordplade på vores lille toilet, og den er forfærdelig grim. Jeg ønsker at friske toilet op og her i særdeleshed bordpladen. Jeg kunne godt tænke mig et beton-look, men hvordan gør jeg? Det skal være uden at støbe en ny bordplade og egentlig bare ovenpå eksisterende bordplade hvis muligt. Nogen der kan hjælpe?

Mvh. Lundbaek

 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er beton-look? Grå maling glans 5 med indstrøet kvarts?
Effektmaling fås hos farvehandlerne i alle mulige afskygninger. Effektmaling er lavet til dekorative overflader uden slid. De holder nok ikke rundt om vasken. Du skal nok forsegle dem med klarlak bagefter. Regn med 4-5 omgange i alt og et uvist resultat - så er en ny plade nok nemmere.

Beton har en åbenporig, ru overflade. Det er ikke ligefrem det nemmeste at renholde rundt om en vask hvor der bliver spøjtet med vand, sæbe, skægstubber, ansigtsmaling (aka make-up). Sur sæbe og rengøringsmidler nedbryder beton. Enhver forsegling vil desværre tage betonens matte look og tilføre glans.
Jeg har i mit køkken en laminatborplade som har et beton look, lidt som på dette billed. Kan du ikke købe en ny plade, og ligge på? http://www.blanco-germany.com/media/media/04_applikationen/color_assistant/images_1/countertops/we_beton-dunkel-gespachtelt.jpg
Hej Lundbæk

Køb dig en ny laminat bordplade med beton-look.
Det er efter min mening både det bedste og billigste.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 

Læg en folie med beton look på . Link

en mere robust løsning er at lægge gulvfliser med beton look på. link

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også