Advarsel.

I går aftes ved halv 9 tiden, spørger min nabo om han ikke lige kunne bruge min bænksliber til at rette et lille hjørne af et beslag. Selvfølgelig kan han det, og vi får en øl mens, vi lige ordner den lille sag. 

Her til formiddag går jeg så ud i garagen, og da jeg åbner døren er der en slem lugt af brændt træ. Jeg begynder straks at kikke hvor det kan komme fra. Min første tanke var bænksliberen og tager den frem, (Min bænksliber står ikke fast fremme, men jeg har monteret den på et stykke plade, som jeg så kan sætte fast på kanten af bordet med et par skruetvinger) men den var helt fin. 

Så fortsatte jagten og til sidst fandt jeg bittesmå gløder i en bunke savsmuld/slibestøv under mit bord, helt op mod de plader der står op af væggen .

Så fremover vil jeg nok være lidt mere opmærksom på at rydde op og gøre rent  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for advarslen - det kan de fleste nok overse!

Har det virkelig glødet siden i går aftes? Heldigt, at det ikke har udviklet sig til mere end det.

Mvh. AllanE

Ja man har lov til at være heldig en gang imellem.

Jeg stod engang ret højt oppe på en stige og var ved at svejse noget beslag fast på jernspær. Så begyndte det at klø lidt på mit skinne ben  -   -   Jeg kløede lidt igen med den anden fod medens jeg svejsede videre  -  -  Indtil jeg ganske få sekunder efter opdagede at der var ild i mine bukser. Og så er der mange trin når man skal ned. Morale af den sag. Gå aldrig med opsmøgede bukser når du svejser.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Uha den var grim Erik.

Jeg har også prøvet lidt af det samme, bare med en vinkelsliber, hvor der gik ild i noget afdækningspap på gulvet... så gælder det om at komme hurtigt ned af stigen  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja undskyld Henrik, man kan sjældent fortælle om en oplevelse uden der er nogen der mener de har oplevet noget der er meget værre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Helt fint Erik. Netop komme med advarsler eller erfaringer er jo en god ting, så fortsæt endelig med at komme med guldkorn (specielt dem der går godt) .


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Uha godt det ikke gik helt galt, eller meget heldigt.

Det gir' da stof til eftertanke, så godt du deler erfaringen med os.

Flot og dejligt stort & lyst værksted Henrik, bare jeg havde så meget plads?

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af maskinsnedker på 11-11-2015 12:24

 

Flot og dejligt stort & lyst værksted Henrik, bare jeg havde så meget plads?

 

 

Ha ha, jeg syntes det er for lille, eller også har jeg for meget rod 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Nej da Henrik, der er pænt og ryddeligt, meget nydeligt.

Så har du ikke set ret meget af mit fyrrum, der er ROD hvis noget kan kaldes det' er det her hos mig.

Kunne mageligt ha brug for 20 måske 30 kvm. mere, men skal så til at bygge til, det' bliver ikke til noget.

Måske godt det samme så er der plads til endnu mere rod.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Nu er billeder taknemmelige Jan, for sådan ser der normalt ikke ud derude på "slagmarken"...

Der hvor vi boede før var mit værksted endnu mere kaotisk, og det betød at jeg ikke ikke kunne huske hvad jeg havde (eller ikke havde), så jeg har indtil flere gange købt noget nyt, for så et stykke tid efter at opdage at jeg rent faktisk havde det "på lager", men at jeg bare havde glemt det...

Så jeg forsøger at holde et vist system på rodet, man bliver jo ikke yngre 

 

Min kone havde et skilt på sit arbejde med teksten: 

Hvis et rodet skrivebord er tegn på et rode hoved... hvad er et tomt skrivebord så tegn på ?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis