Materialepris, gulvvarme?

Hej.

Har netop købt hus på 139kvm i stueplan m. 110kvm kælder.
Vi skal havet fjernet nuværende gulv, da De er er mange niveauer, som vi gerne vil have udlignet. Vi har i den sammenhæng snakket om at få lavet gulvvarme, når nu Vi alligevel har gulvet oppe.

Nu er mine spørgsmål:
- Hvad skal der bruges af materialer, og hvad ligger prisen på? Planen er, at vi laver alt undtagen tilslutningen.
- Er det en god eller dårlig idé med gulvvarme, når den lægges i etageadskillelse mellem stueplan og kælder? Varmetab etc?
- Ville det være en idé at dele systemet op i flere kredse, selvom slangerne skal løbe i samme store rum? Køkken, stue, gang vil være åbent rum på cirka 80kvm samlet.

Tak på forhånd.

/Brian

NB. Denne tråd er oprettet i andet forum (forkert placeret), derfor opretter jeg den her.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge enten forskallingsbrædder, de gamle gulvbrædder, eller spånplader med spor (novopan), derudover nogle lister til at ligge det af på (lægter, reglar, spærtræ), samt alu varmefordelingsplader. Så skal du bruge en masse 20mm rør. Du skal have en shunt til at styre det hele, med trådløse rumtermostater (se billigvvs.dk f.eks.). Du skal have mulighed for at trække rørene fra alle steder til denne centrale shunt.

Så skal du have noget gulvpap mellem varmefordelingsplader og dit gulv.

Hvis du ikke vil have varmet kælderen op, så læg isolering ned under gulvvarmen i etageadskillelsen.

Du skal dele de 80 kvm op i 3 kredse.

Det er en fin idé hvis I kan lide gulvvarme.

God fornøjelse

Så vidt jeg ved, er det et lovkrav, at man skal kunne justere temperaturen, individuelt i hvert rum. Og så SKAL du ikke nødvendigvis have trådløs termostat, det er op til dig selv om den skal være manuel eller elektronisk. Se evt her, hvor Wavin har lavet en genial guide, til de forskellige gulvvarme løsninger.

https://www.google.dk/url?sa=t&...L_aWmp6WqQ

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis